GPX Medical deltar i digital konferens för lungövervakning för nyfödda och barn

Report this content

Fredagen den 12 mars deltar GPX Medical AB (publ) vid 3rd LAUNCH (Lung Ultrasound in Neonates and Children) som är den enda konferensen dedikerad till lungövervakning av nyfödda och barn.

Konferensen leds av Professor De Luca, Associate Professor of Pediatrics and Medical President-Elect of European Society of Pediatric and Neonatal Intensive Care, och är en konferens som handlar om lungövervakning för nyfödda och barn. Förra året deltog GPX Medical som utställare på plats i Paris och konferensen samlade då fler än 350 neonatologer från världen över, men i år hålls konferensen digitalt på grund av pandemin. GPX Medical är stolt sponsor till konferensen för andra året i rad och deltar för att stötta kunskapsutbytet inom lungövervakning hos för tidigt födda barn.

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Sjöström, vd GPX Medical, tel: 0760-10 71 16, e-post: hs@gpxmedical.se

____________________________________________________________________________

GPX Medical AB (publ) utvecklar medicinteknisk utrustning för kontinuerlig övervakning av lungorna hos för tidigt födda barn. Omedelbar detektion av komplikationer ger möjlighet till tidig behandling och förbättrad vård.  Den patenterade teknologin är baserad på en spektroskopisk metod utvecklad vid Lunds universitet i Sverige. Metoden har även potential för diagnostik av bihålor. Bolaget grundades år 2016 som ett helägt dotterbolag till Gasporox AB (publ) och är noterat på NASDAQ First North Growth Market (ticker: GPXMED). Se mer på www.gpxmedical.se. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, tel: +46 (0)8-528 00 399, e-post: info@fnca.se