En av de fyra svenska storbankerna utökar samarbetet med Neonet

Report this content

Attraktiv teknisk plattform och rörlig prismodell gör att ledande svensk bank väljer Neonet för exekveringstjänster.

Stockholm, Sverige, 12 december 2012 – Neonet, en oberoende leverantör av exekveringstjänster, presenterade idag sitt nya samarbetsavtal med en av Sveriges storbanker, en ledande bank för företag och privatpersoner.

Banken attraherades av Neonets tekniska plattform och rörliga prismodell cost+, som transparent speglar kundens faktiska handelsmönster. Detta kombinerat med Neonets analysverktyg och Smart Order Routing teknologi ger kunden total kontroll över både kostnader och kvalitetsaspekter på mer än 40 marknader.

”Vi är mycket glada över att en av Sveriges storbanker har valt Neonet för exekveringstjänster” säger Andreas Parback, Sales Manager på Neonet. Han fortsätter; ”Det bekräftar vår tro om att vi har en mycket attraktiv tjänst som passar såväl stora som små företag. Vi ser fram emot att se denna bank gynnas av vår överlägsna exekveringskvalitet och transparenta prismodell”.

Om Neonet
Neonet erbjuder professionella marknadsaktörer flexibla, oberoende och transparenta exekveringstjänster för handel med finansiella instrument. Neonets tjänster bygger på avancerade mjukvarulösningar med integrerade verktyg som omfattar algoritmisk handel, avancerad orderfördelning mellan alternativa marknadsplatser, marknadsdata samt en bemannad exekveringstjänst för hantering av ordrar och support. Neonet bedriver ingen egenhandel eller andra finansiella aktiviteter som skulle kunna medföra intressekonflikter. Neonets kunder finns i över 20 länder och inkluderar banker, mäklarfirmor, institutionella placerare och hedgefonder. Neonet ägs av Nordic Capital Fund VII.

För mer information, besök www.neonet.com

Mediakontakt:
Joacim Wiklander, VD, Neonet, Tel. +46 8 454 15 50