Evli Bank Plc väljer NeoNets XG-teknologi

Report this content

Evli Bank Plc är den första finska banken att börja använda NeoNets XG-lösning för gränsöverskridande elektronisk handel.

Investmentbanken Evli har valt NeoNets XG-lösning för handel i eget medlemsskap på börser i Norden. Evli kommer att använda NeoNets handelsapplikation XG Trader för sin orderläggning.

NeoNet XG är en system- och mjukvarutjänst för elektronisk värdepappershandel. Kunder handlar på börser i eget medlemsskap genom att använda NeoNets snabba teknologi, börskopplingar och infrastruktur. NeoNets XG-tjänst är en heltäckande lösning för mjukvara, hårdvara, infrastruktur och övervakning.

“Vi är glada över att ha NeoNet som vår teknologileverantör av den sofistikerade handelsplattformen NeoNet XG. Det är en effektiv lösning för snabb uppkoppling till många börser,” säger Pelle Holmertz, Head of Evli´s Markets unit.

“Vi är stolta över att leverera vår teknikplattform till investmentbanken Evli och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår långsiktiga kundrelation,” säger Simon Nathanson, NeoNets VD. “Att Evli valt NeoNets mjukvarutjänster är ytterligare ett erkännande av vår teknologi och i linje med det starka intresse som globala banker och mäklarfirmor visar för våra XG-tjänster.”