FIM Bank väljer Neonets teknologi för handel och Smart Order Routing

Report this content

Stockholm, 1 december 2009 - Neonet, den globala leverantören av mäklar- och teknologitjänster, meddelar idag att FIM Bank Ltd kommer att använda Neonets handelsplattform, Neonet XG, för handel på de nordiska marknaderna.

Neonets handelsplattform kommer att levereras som en tjänst där Neonet sköter utveckling, underhåll och drift. FIM får genom tjänsten tillgång till NASDAQ OMXs nya nordiska börssystem INET samt Neonets ledande Smart Order Routing (SOR) teknologi som ger tillgång till likviditeten på de snabbt växande nya alternativa marknaderna (ex Burgundy, Chi-X). FIM kommer också att använda handelsplattformen till att konsolidera och addera sin access till marknadsplatser för sin egen handel. -Vi valde Neonet på grund av deras ledande teknologi och infrastruktur som levereras som en driftad tjänst. För att följa med i förändringar i regelverk och marknadsplatsteknologi som sker på marknaden sökte vi en partner som aktivt deltar i denna omvandling. Neonet kommer att ge oss en utprövad lösning som vi kan skräddarsy för att passa våra behov. Den sofistikerade Smart Order Router som ger oss tillgång till ny likviditet kommer att förbättra vårt erbjudande till våra befintliga och framtida kunder, säger Sebastian Wikström, Chef för Capital Markets på FIM Bank Ltd. -Vi är mycket glada att FIM har valt Neonets handelsplattform. Vi fokuserar på att leverera ledande lösningar och tjänster till våra kunder i denna snabbt föränderliga marknad och avtalet med FIM bekräftar vårt ledarskap i att tillhandahålla lösningar för Best Execution, säger Simon Nathanson, VD på Neonet. Denna information är sådan som ska offentliggöras enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.