Inlösenförfarandet i Neonet AB

Report this content

Bolagsverket har i dag registrerat minskningen av Neonet AB:s aktiekapital med cirka 2 168 870,47 kronor genom indragning av 65 066 114 inlösenaktier av serie 1 (ILA 1) och 65 066 114 inlösenaktier av serie 2 (ILA 2). Vidare har en ökning av bolagets aktiekapital med cirka 2 168 870,47 kronor genom fondemission registrerats. Inlösenförfarandet kommer att avslutas den 12 juni 2008 genom att innehavarna av ILA 1 mottar inlösenlikviden om 1 krona kontant och innehavarna av ILA 2 mottar inlösenlikviden i form av ett förlagsbevis om nominellt 1 krona 10 öre.

Förlagsbevisen kommer från och med den 12 juni 2008 vara noterade på OMX Nordiska Börs Stockholms lista för förlagslån. För att skapa en ändamålsenlig handel kommer förlagsbevisen att handlas i sammanlagda poster om 10 förlagsbevis med ett nominellt belopp om 11 kronor med ISIN-kod SE0002386508. Eventuella överskjutande förlagsbevis (antal ej jämt delbara med 10) kommer att sammanläggas och säljas för innehavarnas räkning av Nordea. Likviden för dessa fraktioner beräknas utbetalas till innehavarna den 18 juni 2008 av Nordea.

Denna information är sådan som Neonet ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niclas Lilja
Tillförordnad informationschef