Milanobörsen kopplas till NeoNets globala börsnätverk

Milanobörsen kopplas till NeoNets globala börsnätverk NeoNet kan nu erbjuda elektronisk handel för institutionella investerare och mäklarhus även på Milanobörsen. Detta sker genom att Milanobörsen kopplas till NeoNets globala börsnätverk. - När Milanobörsen nu kopplas upp stärks vårt samlade och enhetliga erbjudande för elektronisk aktiehandel ytterligare. Vi har i och med detta kopplat upp ännu en av de ledande europeiska börserna för att kunna erbjuda våra kunder utökad elektronisk handelsmöjlighet, säger Torvald Bohlin VD för NeoNet. NeoNet har under de senaste åren ökat tillgängligheten till internationell aktiehandel kontinuerligt genom att ansluta nya börser till handelsnätverket. NeoNet har ett integrerat och enhetligt erbjudande för europeisk och amerikansk aktiehandel. Det innebär att kunderna inte behöver hantera flera system och mäklare för att handla på de viktigaste börserna. Förutom Milano erbjuder NeoNet elektronisk handel på NASDAQ-, London-, Frankfurt-, Paris-, Amsterdam-, Bryssel-, Stockholm-, Helsingfors-, Köpenhamn- och Oslobörsen. Planerna är att även erbjuda elektronisk handel på Virt-x och New York Stock Exchange under 2003. Därmed skulle NeoNet komma att erbjuda 80% av världens samlade marknadsvärde. Om Milanobörsen Milanobörsen, formellt Borsa Italiana, är marknadsplatsen för italienska aktier. Borsa Italiana bildades 1997 genom en privatisering av italienska börsen. Borsa Italiana är den fjärde största börsen i Europa. Börsen erbjuder handel i cirka 300 aktier, bland annat Telecom Italia, Eni, Benetton, Olivetti, Pirelli och Fiat. Borsa Italiana har ett totalt dagligt handelsvärde på över 2,5 miljarder Euro. Mer info på www.borsaitaliana.it För mer information kontakta: Torvald Bohlin Magnus Karlsson VD och koncernchef NeoNet Communications, NeoNet Tel. 08-454 15 39 08-454 15 46 torvald.bohlin@neonet.se magnus.karlsson@neonet.se NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus ett nätverk för elektronisk aktiehandel på världens ledande börser. Genom NeoNets system får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid, på de anslutna börserna. Kunderna har via NeoNet handelsåtkomst till en tredjedel av marknadsvärdet på världens samlade börser. NeoNets kunder finns i elva länder inklusive USA. NeoNet har 78 medarbetare med kontor i Stockholm och New York och är noterat på Stockholmsbörsen (kortnamn NEO). NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/12/20020809BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/12/20020809BIT00540/wkr0002.pdf