NeoNet utvidgar sitt erbjudande med handel på börsen i Australien

NeoNet utvidgar sitt erbjudande med börsen i Australien och lägger därmed ytterligare en kontinent till sitt globala handelserbjudande.

Tillägget av börsen i Australien är ett led i NeoNets kontinuerliga expansion av antalet marknadsplatser. Under 2007 utvidgades NeoNets globala dygnet-runt handel med börser i Asien, samt med Warsawa-börsen och den alternativa marknadsplatsen Chi-X.

”Vi möter våra kunders behov genom att ständigt utveckla NeoNets erbjudande med global handel på världens ledande börser och alternativa marknadsplatser. Tillägget av den australiensiska börsen är ett viktigt steg för att göra vårt erbjudande i Asien och Oceanien ännu mer komplett”, säger Simon Nathanson, VD för NeoNet.

Börsen i Australien har cirka 2080 noterade bolag vars samlade marknadsvärde uppgår till ca 900 miljarder euro. S&P/ASX 200 index är benchmark för investerare på den australiensiska värdepappersmarknaden.

Utöver börsen i Australien erbjuder NeoNet handel på följande börser: American Stock Exchange, Amsterdam, Bryssel, Köpenhamn, Dublin, Frankfurt, Helsingfors, Hong Kong, Jasdaq, Lissabon, London, Madrid, Milano, Nasdaq, NYSE, Osaka, Oslo, Paris, Singapore, Stockholm, Swiss Exchange, Tokyo, Toronto, Vienna, Virt-x och Warsawa. Dessutom erbjuder NeoNet handel på alternativa marknadsplatser i Europa och USA.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrika Lilja
Informationschef, NeoNet