NeoNet utvidgar sitt globala erbjudande med derivatbörsen Eurex

NeoNet kopplar upp sig mot Eurex, en av världens största derivatbörser, och erbjuder därmed handel med indexterminer såsom DAX, SMI, STOXX och Euro STOXX.

Eurex är en elektronisk marknadsplats för handel och clearing av europeiska derivat, vilken drivs av Deutsche Börse AG och SWX Swiss Exchange. Eurex indexterminer utgör ett bra komplement till NeoNets befintliga utbud av OMX terminer.

Tillägget av derivatbörsen är ytterligare ett steg i NeoNets kontinuerliga arbete med att öka antalet marknadsplatser. Under 2007 utvidgades NeoNets globala dygnet-runt handel med börser i Asien, samt med Warsawa-börsen och den alternativa marknadsplatsen Chi-X. Hitills i år har den australiensiska börsen lagts till.

“Behovet av att utvidga vårt derivaterbjudande är drivet av kundefterfrågan. Genom att koppla upp Eurex - en av världens största derivatbörser - förstärker vi NeoNets globala handelserbjudande ytterligare,” säger Simon Nathanson, NeoNets VD.

Utöver Eurex erbjuder NeoNet handel på följande börser: American Stock Exchange, Amsterdam, Australia, Bryssel, Köpenhamn, Dublin, Frankfurt, Helsingfors, Hong Kong, Jasdaq, Lissabon, London, Madrid, Milano, Nasdaq, NYSE, Osaka, Oslo, Paris, Singapore, Stockholm, Swiss Exchange, Tokyo, Toronto, Vienna, Virt-x och Warsawa. Dessutom erbjuder NeoNet handel på alternativa marknadsplatser i Europa och USA.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrika Lilja
Informationschef NeoNet