Öhman Fondkommission väljer teknologi från Neonet för Best Execution

Report this content

Neonet meddelar idag att Öhman Fondkommission väljer Neonet XG teknologi för att säkerställa Best Execution för sina kunder inom mäkleriverksamheten.

Plattformen kommer att driftas av Neonet och inkluderar Smart Order Routing- teknologi, marknadskopplingar till de primära och de alternativa marknaderna (MTFer), konsoliderad europeisk marknadsdata, algoritmer för avancerad handel och handlarapplikationen Neonet XG Trader.

- På Öhman är kunden i fokus och vi arbetar ständigt med att ge våra kunder de bästa möjliga tjänsterna. De nordiska och europeiska marknaderna genomgår stora förändringar med ökad konkurrens mellan traditionella marknadsplatser och nya MTFer. Vi vill säkerställa att våra kunder drar full fördel av de nya möjligheterna, vilket vi gör med Neonets lösning för Best Execution, säger Mats Carlsson VD på Öhman Fondkommission.

- Vi är glada att Öhman väljer oss som en fullserviceleverantör och kombinerar vårt teknologierbjudande inom Neonet XG med våra andra tjänster. Våra kunder kan lita på att vi leder utvecklingen inom ”Best Execution”, det vill säga att få bästa pris i varje avslut på aktier som handlas på flera marknader. Vi ser Öhmans beslut som en bekräftelse på att vår teknologi är ledande, säger Simon Nathanson, VD på Neonet.

Denna information är sådan som Neonet ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.