Orc Software har påkallat tvångsinlösen av resterande aktier i Neonet

Styrelsen för Orc Software AB (publ) (”Orc Software”) har tidigare offentliggjort ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Neonet AB (publ) (”Neonet”) att överlåta sina aktier i Neonet till Orc Software mot betalning i form av nyemitterade aktier i Orc Software (”Erbjudandet”). Som tidigare kommunicerats har Erbjudandet accepterats av aktieägare representerande 63 954 191 aktier motsvarande 98,3 procent av rösterna och aktiekapitalet i Neonet. Eftersom Orc Software innehar över 90 procent av aktierna i Neonet har Orc Software idag den 3 maj 2010 påkallat tvångsinlösen av resterande aktier i Neonet i enlighet med bestämmelserna om inlösen av minoritetsaktier i 22 kap. aktiebolagslagen (2005:551). För ytterligare information, vänligen kontakta: Thomas Bill VD Neonet AB (publ) samt Koncernchef Orc Software AB (publ) +46 (0) 8 506 477 35 Informationen är sådan som Neonet ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Orc Software (SSE: ORC) är den globala finansbranschens ledande leverantör av lösningar för avancerad värdepappershandel och snabb konnektivitet. Orc har under mer än 20 år försett marknaden med avancerade handelslösningar till marknadsaktörer med höga krav. Företagets lösningar är samlade inom huvudområdena Orc Trading och Orc Connect och erbjuder de verktyg som krävs för att fatta de bästa besluten inom finansiell handel respektive konnektivitet. De erbjuder bland annat starka analysmöjligheter, oöverträffad räckvidd till många marknader, kraftfulla funktioner för automatiserad handel, stöd för avancerad handel med terminer och optioner, extremt låg fördröjning, samt riskhantering. Bland Orcs kunder finns ledande banker, trading- och market making-firmor, börser, mäklarhus, institutionella investerare och hedgefonder. Orc bedriver sin verksamhet med försäljning, kundsupport och utbildning i nära anslutning till världens ledande finansiella marknader från sina kontor i Europa, Nordamerika och Asien-Stillahavsområdet. Mer information finns på: www.orcsoftware.com Neonet är ett Orc Software-bolag. Neonet erbjuder sofistikerade mäklartjänster samt effektiva systemlösningar, Neonet XG, för värdepappershandel på världens ledande marknadsplatser. Neonets egenutvecklade system används i den egna mäklarverksamheten samt säljs och licensieras till professionella aktörer. Neonets kunder utgörs av banker, mäklarfirmor, institutionella placerare, hedgefonder och marknadsplatser i över 20 länder. Neonet är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information, besök www.neonet.com.