• Neonet/

Styrelsen i Neonet står bakom Orc Softwares Erbjudande och rekommenderar enhälligt aktieägarna att acceptera detsamma

Styrelsen i Neonet hänvisar till tidigare i dag utskickad pressrelease i vilken Orc Software erbjuder aktieägarna i Neonet att överlåta sina aktier mot ett vederlag av 0,125 aktier i Orc Software för varje aktie i Neonet (”Erbjudandet”). Styrelsen för Neonet anser att ett samgående med Orc är en industriellt riktig affär med potential för betydande synergier, vilket skapar en stark aktör inom området för transaktionstjänster i den finansiella marknaden och goda förutsättningar för att sälja Neonets teknologi genom Orcs globala säljorganisation. Styrelsen har därför beslutat att rekommendera aktieägarna att acceptera Erbjudandet från Orc.* Rekommendationen grundas på en samlad bedömning av Erbjudandets villkor och de effekter som ett samgående med Orc bedöms kunna ge. Styrelsen har även inhämtat ett värderingsutlåtande från ABG Sundal Collier AB som anser att Erbjudandet är skäligt ur ett finansiellt perspektiv för aktieägare i Neonet. Värderingsutlåtandet bifogas till denna pressrelease. * Styrelseledamöterna Hans Karlsson och Staffan Persson har på grund av att de förbundit sig att acceptera Erbjudandet inte deltagit i behandlingen av ärendet. Denna information är sådan som ska offentliggöras enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ulrika Lilja Informationschef, Neonet +46 8-454 15 82

Taggar: