PRESSINBJUDAN

Bioenergiföretaget Neova förser många av Valdemarsviks fastigheter med lokal och för miljön skonsam fjärrvärme. Nu utvecklar Neova sin Valdemarsviksanläggning ytterligare genom att installera en 100 procent bioenergidriven fjärrvärmepanna för Valdemarsviksbornas behov och ändamål.

Media välkomnas till Neovas anläggning för att i samband med vår årliga kundträff höra mer om vår Valdemarsvikssatsning. Ni kommer även att få möta representanter från Neova samt externa experter på bioenergi. Vi avslutar med en guidad rundtur i värmeanläggningen.

Datum: Den 1 december 2011

Hålltider: Vi bjuder på fika från kl.14:30. Talare och frågestund mellan kl.15–16.30 cirka. Därefter guidad rundvisning i anläggningen.

Plats:  Neovas värmeverk, Storgatan 24, Valdemarsvik

Närvarande: Torbjörn Claesson, Affärsområdeschef Neova Bioheat

Bengt-Erik Löfgren, bioenergiexpert, ÄFAB

Övriga nyckelpersoner från Neova

OSA: anna@corepilots.se

Vi bjuder på julinspirerad fika.

Varmt välkomna!

Neova är Skandinaviens ledande bioenergiföretag med en omsättning på ca 1,6 miljarder kronor för år 2010. Bolaget ingår i den finska Vapo-koncernen, en av världens största producenter av bioenergi med en omsättning på drygt 6,9 miljarder kronor. Med ett produktsortiment av pellets, oförädlade trädbiprodukter, torv och värmeproduktion i egna värmeverk tillgodoser Neova den svenska marknadens behov av bioenergi.

Inom affärsområdet Bio Heat äger och driver vi idag tio fjärrvärmenät och ett tjugotal värme- produktionsanläggningar runt om i Sverige. Bland kunderna återfinns både kommuner, 1/1 bostadsbolag, industrier, bostadsrättsföreningar och villakunder.

Taggar: