NEPTUNIA INVEST HAR FRAMGÅNGSRIKT EMITTERAT ETT OBLIGATIONSLÅN OM 300MKR

Report this content

Stockholm – Neptunia Invest AB (publ) (”Neptunia”) har framgångsrikt emitterat ett seniort säkerställt SEK-denominerat obligationslån om 300mkr med en löptid om fyra år. Transaktionen var övertecknad och togs emot med ett stort intresse. Totalt deltog över 40 investerare i transaktionen. Obligationerna har en rörlig ränta om STIBOR 3 månader + 7,75 procent per år. Neptunia avser att ansöka om upptagande till handel av obligationerna på Nasdaq Stockholm inom 12 månader från första emissionsdatumet.

”Vi är mycket nöjda med emissionen och intresset från institutionella investerare. Detta är en viktig milstolpe i vår tillväxtresa och ett kvitto på ett förtroende från kapitalmarknaden. Med denna stabila finansiella plattform som grund kan vi fortsätta att driva vår strategi framåt genom att utveckla våra portföljbolag samt göra ytterligare investeringar inom våra kärnområden.”, säger Johan Karlsson, VD och grundare av Neptunia.Nordea har agerat som sole bookrunner och finansiell rådgivare och Roschier har agerat som legal rådgivare i transaktionen. Stockholm, 1 juli 2020

För vidare information, vänligen kontakta:

Johan Karlsson, CEO and Board member
E-mail johan.karlsson@slatto.se

Mikael Karlsson, Board member
Telefon +46 840 80 57 41
E-mail mikael.karlsson@militarywork.se

Om Neptunia

Neptunia är ett svenskt investmentbolag med nordiskt privat ägande som grundades av bröderna Johan och Mikael Karlsson tillsammans med familjen Ehrnrooth. Neptunia investerar i företag inom sektorerna fastigheter och finans samt inom försvar och säkerhet.

Bland portföljbolagen finns bland andra Slättö Förvaltning, Military Work, Sveaviken och Netmore.

Neptunia drivs med en stark kultur som präglas av våra värderingar resultat, ansvarstagande och handlingskraft.

Mer information på www.neptuniainvest.se