NESCAFÉ Dolce Gusto vinnande design + prestation = den perfekta kaffemaskinen

Den senaste nyheten från NESCAFÉ Dolce Gusto är den nya innovativa kaffemaskinen med en spännande och trendig design. Designen signerad belgiske Dirk Janssens som i höstas, i hård konkurrens, vann den prestigefyllda Eurodesigntävlingen. Kaffemaskinen har nu kommit i produktion och kommer att finnas till försäljning i en begränsad upplaga från och med maj.

Den specialdesignade kaffemaskinen är perfekt för dig som är intresserad av heminredning, design och fantastiskt kaffe. Den speciellt framtagna maskinen i limiterad upplaga, kommer förutom sitt spännande utseende, ha samma funktioner som NESCAFÉ Dolce Gustos samtliga maskiner - en perfekt kopp varje gång, kaffe, thé eller choklad.

Den vinnande designen utsågs av en utvald jury under en stor gala i Milano under slutet av förra året. Det var bidrag från hela Europa med och tävlade och en svensk deltagare i finalen, men till slut stod Dirk som vinnare:

- Det var en otroligt spännande chans att vara med och tävla i den prestigefyllda Eurodesigntävlingen. Mitt intresse för form och design har alltid funnits där. Jag tog till och med fram en prototyp för mitt tävlingsbidrag. Att vinna var det bästa som kunde hända och jag är mycket stolt över att det är min design som pryder den senaste kaffemaskinen från NESCAFÉ Dolce Gusto, säger Dirk Janssens.

Distribution: Kan köpas på NESCAFÉ Dolce Gustos egna webbshop: www.dolce-gusto.se, samt på utvalda ställen.
Rekommenderat pris: 1499 SEK

För fullständigt sortiment av smaker och maskiner, besök www.dolce-gusto.se.
För bilder, produktprover eller intervjuer kontakta:
Helena Björklund, presskontakt Prat PR
E-post: helena.bjorklund@prat.se

Simone Elkjaer Holm, nordisk Brand Manager för NESCAFÉ Dolce Gusto
E-post: Simone.ElkjaerHolm@DK.nestle.com
Tel: +45 354 603 39 Mobil: +45 232 125 66

Om Nestlé
Nestlé SA är världens största företag inom nutrition, hälsa och välbefinnande. Företaget har mer än 280 000 anställda vid 449 anläggningar över hela världen. Företaget har en stark varumärkesportfölj som innehåller ett flertal välkända varumärken inom nutrition, kaffe, specerier, frukostflingor, glass, djurmat och konfektyr. Huvudkontoret ligger i Vevey i Schweiz och Nestlé Sverige AB finns i Helsingborg. Nestlé-företagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige arbetar tillsammans som en operativ enhet - Nestlé Norden med totalt cirka 1 700 anställda och en omsättning på cirka 800 miljoner Euro.