Nya automatiska maskiner från NESCAFÉ Dolce Gusto

Report this content

NESCAFÉ Dolce Gusto har funnits på den svenska marknaden sedan hösten 2010 och har blivit en favorit i svenskarnas hem. Den spännande designen och möjligheten att dricka 30 olika varianter av både kalla och varma drycker har gjort NESCAFÉ Dolce Gusto till marknadsledare i Norden. Nu kommer favoriterna Piccolo och Circolo i automatiska varianter som gör det enklare för hela familjen att tillreda sin favoritdryck!

De nya maskinerna från NESCAFÉ Dolce Gusto har samma prisbelönta design som Piccolo och Circolo. Piccolo heter i sin nya form Genio. Genom att ställa in ett reglage, i enlighet med anvisningar på varje kapsel, bestämmer konsumenten själv hur mycket vatten varje kopp ska innehålla. NESCAFÈ Dolce Gusto sköter sedan allt jobb för att skapa en perfekt kopp av varje användares favoritdryck.

– Vi har fått mycket positiv respons på att konsumenten själv kan välja styrka på sin dryck i de första maskinerna. Därför har vi fortsatt med detta i Genio och Circolo Automatic. Det är nu ännu lättare för hela familjen att få en caféupplevelse hemma, säger Anne Borghegn, nordisk chef på Nestlé för NESCAFÉ Dolce Gusto.

Genio och Circolo kan göra 30 olika sorter av kalla och varma drycker, bland annat flera varianter av svart kaffe där några, exempelvis ZOÉGAS, är speciellt framtagna för den svenska marknaden. NESCAFÉ Dolce Gusto kan bland annat göra espresso, latte macchiato, cappuccino, varm och kall choklad, iste, chai latte och café lungo.

De nya automatiska varianterna från NESCAFÉ Dolce Gusto finns i butik nu och har ett rekommenderat pris på 1485 SEK för Genio och 1999 SEK för Circolo Automatic.

För fullständigt sortiment av smaker och maskiner, besök: www.dolce-gusto.se

Högupplösta bilder finns på: http://www.filebank.nu/library/gallery/dolce_gusto/

För produktprover kontakta:
Elisabeth Ekstrand, Prat PR
elisabeth.ekstrand@prat.se, tel: +46 70 790 02 93

För mer information, kontakta:
Anne Borghegn, nordisk chef på Nestlé för NESCAFÉ Dolce Gusto
Tel. +45 3546 0115, mobil: +45 2321 2553
E-post: anne.borghegn@dk.nestle.com

Om Nestlé
Nestlé SA är världens största företag inom nutrition, hälsa och välbefinnande. Företaget har mer än 280 000 anställda vid 449 anläggningar över hela världen. Företaget har en stark varumärkesportfölj som innehåller ett flertal välkända varumärken inom nutrition, kaffe, specerier, frukostflingor, glass, djurmat och konfektyr. Huvudkontoret ligger i Vevey i Schweiz och Nestlé Sverige AB finns i Helsingborg. Nestlé-företagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige arbetar tillsammans som en operativ enhet - Nestlé Norden med totalt cirka 1 700 anställda och en omsättning på cirka 800 miljoner Euro.

Taggar: