Nytt för köket: hemmacafé i futuristisk design

Report this content

En kyckling, en anka, en pingvin och ett futuristiskt LED-upplyst ägg – så ser det allra senaste inom kaffeinnovation för hemmet ut. Det är världens största livsmedelsföretag, Nestlé, som har skapat det nya kaffekonceptet NESCAFÉ Dolce Gusto med maskiner och kapslar, som nu börjar säljas i hela Norden. NESCAFÉ Dolce Gusto är lika mycket en uppseendeväckande inredningsdetalj för det moderna köket som ett komplett och lättanvänt hemmacafé där en maskin lätt gör alla slags kaffe av hög kvalitet.

NESCAFÉ Dolce Gusto innebär ett unikt nytänkande när det gäller patenterad design och teknik. NESCAFÉ Dolce Gusto har blivit en säljsuccé på de europeiska marknader där den lanserats tidigare och även vunnit utmärkelser för innovation.

Med 15 bar tryck (samma som många professionella maskiner har på café) för smakoptimering av kaffebryggning i kombination med mjölk i kapselform, kan alla utan krångel laga smakrikt bryggkaffe, espresso med crema som tål sockertest, perfekt skummad cappuccino, varm choklad och många fler varianter. Sammanlagt lanseras 19 olika smaker. Även kaffe som är svårt att hitta på restaurang ingår i NESCAFÉ Dolce Gusto, exempelvis espresso utan koffein som passar som avslutning på sena middagar eller cappuccino light för full njutning med färre kalorier.

Maskinerna kommer i fyra olika modeller i de högblanka färgerna crème, pianosvart, klarrött och metallic grafitgrå.

Kaffet i NESCAFÉ Dolce Gusto består av noga utvalda högkvalitetsbönor anpassat för varje typ av dryck. Det finns till och med en kapsel som tagits fram speciellt anpassad för den nordiska traditionen att dricka en normal mugg svart kaffe av bra kvalitet. Mjölkkapslarna består av pulvermjölk utan konserveringsmedel. Samtliga kapslar är tillverkade av återvinningsbar plast.

– NESCAFÉ Dolce Gusto är inte bara tekniskt fulländade maskiner och kapslar som erbjuder en stor valfrihet av högkvalitativt kaffe. Den är också ett koncept med maskiner så snygga att de blir självklara designfavoriter i det moderna köket, säger Anders Carlsson, nordisk chef på Nestlé för kaffedivisionen.

Lättillgängliga kaffemaskiner med design för det moderna köket

Maskinerna tillverkas av italienska espressoexperten DeLonghi och säljs i mellanprisklass av Wilfa genom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Kapslarna finns också lättillängliga i både dagligvaruhandeln och fackhandeln och kan även beställas i webbutik på www.dolce-gusto.se. Webbutiken är ensam återförsäljare av designade NESCAFÉ Dolce Gusto-accessoarer såsom koppar och glas.

För mer information, kontakta:
Anders Carlsson, Business Executive Manager Beverages, Nestlé Norden

Tel. +45 3546 0123, mobil: +45 2321 2544
E-post: anders.carlsson@dk.nestle.com

Fakta om maskiner, kapslar och priser bifogas i separat fakta- och produktblad.

För högupplösta bilder och pressmaterial, besök:

FTP: http://ldn-ftp.interpublic.com
Login: Kaffeprat
Password: kaffe123

Om NESTLÉ

Nestlé SA är världens största företag inom nutrition, hälsa och välbefinnande. Företaget har mer än 280 000 anställda vid 449 anläggningar över hela världen. Företaget har en stark varumärkesportfölj som innehåller ett antal välkända varumärken inom nutrition, kaffe, specerier, frukostflingor, glass, djurmat och konfektyr. Huvudkontoret ligger i Vevey i Schweiz och Nestlé Sverige AB finns i Helsingborg. Nestlé-företagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige arbetar tillsammans som en operativ enhet - Nestlé Norden med totalt cirka 1 700 anställda och en omsättning på cirka 800 miljoner Euro.

Taggar: