Vilket kaffe vill du ha?

Report this content

Frågan är inte längre om man vill ha kaffe utan vilket kaffe man vill ha. Espresso, caffè latte eller lungo. Eller en cappuccino, kanske? Borta är tiden då man bara hade ett paket mellanrost brygg hemma. Nu vill tre av tio ha flera sorters kaffe hemma, för olika tillfällen och önskemål. Dessutom vill var femte svensk ha en kaffekapselmaskin. Det visar en undersökning om svenskarnas kaffevanor som Norstat genomfört på uppdrag av Nespresso.

– Kaffe är en hel värld av smakupplevelser och det är roligt att allt fler upptäcker det och provar olika kafferecept och -sorter. Med en kapselmaskin gör man lätt olika kafferecept hemma, säger Andréanne Silén, Country Manager för Nespresso Sverige.

Svenskarna ställer även väldigt höga krav på sitt kaffe. 70 % av de tillfrågade anser att kaffekvalitet är viktigast när man väljer kaffe.

Vi är stolta över vårt färskmalda kaffe av högsta kvalitet. Endast 1-2 % av det kaffe som odlas i världen uppfyller de höga kraven från Nespresso gällande kvalitet, smak och aromprofiler. Detta kaffe förvaras på bästa sätt i aluminiumkapslar då det bevarar kaffets alla aromer. Nespresso-kapslarna kan
även återvinnas som metallförpackning, fortsätter Andréanne Silén.

För mer information vänligen kontakta:
Gül Heper, Marketing Manager, Nespresso Sverige, gul.heper@nespresso.com
Mobile: +46 (0) 703 776 774

Om Nestlé Nespresso SA
Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns i mer än 50 länder och har 5 500 anställda. 2010 hade Nespresso 215 exklusiva butiker världen över. Nespresso uppnådde en global omsättning om 3,22 miljarder CHF 2010 och upprätthåller en genomsnittlig årlig tillväxt på 30 procent sedan 2000. Mer information finns på www.nespresso.com/mediacenter.

Taggar: