Nestlé förvärvar resterande 50% i Svenska Glasskiosken

Nestlé har idag träffat avtal med Ingman Glass AB om att köpa resterande 50% av det tidigare gemensamägda företaget Svenska Glasskiosken AB. Avtalet innebär att Svenska Glasskiosken blir ett helägt dotterbolag till Nestlé Sverige AB

Svenska Glasskiosken marknadsför, säljer och distribuerar Nestlés och Ingmans glassprodukter på den svenska marknaden, under varumärkena Åhus Glass och Nestlé. Överenskommelsen innebär att Glasskiosken även fortsättningsvis ska marknadsföra och sälja Åhus Glass på den svenska marknaden. Svenska Glasskiosken som etablerades i januari 2004 har drygt 40-talet anställda. Nestlé har idag en betydande marknadsandel av den nordiska glassmarknaden med varumärken som Valiojäätelö, Premier Is, Nestlé samt Hemglass. Överenskommelsen träder ikraft efter godkännande av den svenska konkurrensmyndigheten, Konkurrensverket. För ytterligare information vänligen kontakta Lars Finér VD för Nestlé Norden och styrelseordförande i Svenska Glasskiosken AB. Telefon 0045-35 46 01 23