Nu finns julkaffet från Zoégas - årets bästa julblandning!

Nu finns julkaffet från Zoégas - årets bästa blandning! Från och med nu i slutet av november finns Zoégas Julkaffe i landets alla livsmedelsbutiker. Det är 16:e året i rad som Zoégas erbjuder sitt speciella julkaffe. Kaffet är en blandning av de bästa bönorna som Zoégas kaffeexperter har provat under hösten. Varje vecka kommer leveranser av högkvalitativt råkaffe från olika kaffeproducerande delar av världen till Zoégas rosteri i Helsingborg. De allra finaste kvaliteerna används sedan till Zoégas Julkaffe- en mörkrostad blandning med väl avvägd mustighet och fyllighet. - Vi vet att många konsumenter köper på sig ett ordentligt lager av vårt julkaffe, säger Marcus Andrèasson, produktchef på Zoégas. Finsmakare på mörkrostat kaffe vet att detta kaffe är något av de bästa som går att finna på marknaden. - Kaffe går ju bra att lagra i frysen utan att kvaliteten försämras, och det tycks konsumenterna ha upptäckt. Försäljningen av Zoégas Julkaffe ökade förra året 2001 med 25% jämfört med året innan, berättar Marcus Andrèasson. Zoégas Kaffe AB är marknadsledare på mörkrostat kaffe i Sverige, med mer än 55 % av marknaden för mörkrostat kaffe, och 15.4% av totalmarknaden. ( Källa: A C Nielsen år till dato). Företaget omsätter cirka 600 miljoner SEK och har cirka 100 anställda. Julkaffet säljs i en speciell "julförpackning" i rött och grönt. Bild på julkaffet finns att hämta på www.zoegas.se/extranet. På Zoégas hemsida www.zoegas.se öppnas i slutet av november en speciell julsida med bl a tävlingar och olika specialerbjudanden. För mer information eller om du vill ha prov på Zoégas Julkaffe kontakta vänligen Marcus Andrèasson, på telefon 042-193362 eller 0702-015373. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/25/20021125BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/25/20021125BIT00800/wkr0002.pdf