Var finns täckningen i Jämtland?

Vår Täckningsturné rullar vidare! Torsdag den 10 maj, kl 11- 18 finns vi på plats på Vattudalstorget i Strömsund. Därefter drar Täckningsturnén och den gulsvarta Net 1-bussen vidare till Östersund där vi står på Stortorget fredag den 11 maj, kl 11-18. Väl på plats kommer besökarna bland annat kunna sätta Net 1s täckning på prov, genom att åka med i vår rallybil utrustad med ett trådlöst modem. Du väljer vart bilen ska åka och sedan testar vi om uppkopplingen fungerar som utlovat.

– Vi är alltid beredda att sätta vårt nät på prov. Med Sveriges största täckning vågar vi anta utmaningar på extrema ställen. I vintras hjälpte vi till exempel Richard Göransson, fyrfaldig STCC-mästare, att livesända sitt deltagande i Rally Sweden. Det är få som klarar av att livesända inifrån en rallybil när det går i 200 km/h mitt ute i de Värmländska skogarna, säger Marcus Larsson, Marknads- och Försäljningschef på Net 1.

Förutom täckningsspaningen i rallybilen, en Mini S Countryman som är en motsvarighet till den WRC Mini Cooper som Richard Göransson körde i rallyt i år, kommer vi anordna Modemjakten, där alla som vill delta får leta rätt på ett gömt Net 1-modem. Modemet kommer sända ut bilder från en webbkamera och deltagarna kommer få ledtrådar via sms. Modemjakten kan följas live både på plats på torget och på vår hemsida. Den som hittar modemet först vinner ett års Alltid-abonnemang från Net 1!

– Net 1 täcker skog, mark, berg och hav men framför allt täcker vi där våra kunder behöver uppkoppling. Med vår Täckningsturné vill vi visa att vi vågar ta våra påståenden till sin spets. Säger vi att vi har Sveriges största täckning, så ska vi kunna bevisa det också, fortsätter Marcus Larsson.

Utöver Modemjakten och täckningsspaningen bjuder vi på en rad andra spännande och skojiga aktiviteter för både stora och små.

Detta händer:

• Modemjakten – vinn ett årsabonnemang
  • Testa täckningen på skogsvägarna – med ett åk i vår rallybil
  • Vi bjuder alla på varmkorv
  • Alla barn får hoppa av sig i vår hoppborg
  • Kraftprovet – Hur arg är du på din uppkoppling?

Tid och plats:
Strömsund, Vattudalstorget, 10 maj, kl. 11.00 – 18.00
Östersund, Stortorget, 11 maj, kl. 11.00 – 18.00

Hela turnéplanen och mer information om Täckningsturnén finns på www.net1.se.

Marcus Larsson, Marknads- och Försäljningschef, Net 1

Mobil: 073- 500 00 10
E-post: marcus.larsson@net1.se

Mobilt bredband och telefoni till hela Sverige
Net 1 erbjuder mobilt bredband och telefoni till privat- och företagsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Detta via vårt rikstäckande Turbo 3G-nät på NMT 450-frekvensen. Genom att använda 450Mhz frekvensen täcker vi 95 % av Sveriges landyta och har dessutom täckning upp till 12 mil ut från kustlinjen. Detta gör Net 1 till det självklara valet för gles- och landsbygdsbor, samt för företag med verksamhet utanför tätort. Net 1 grundades år 2003 och ägs sedan 2009 av Access Industries. Vår vision är att ge alla svenskar tillgång till bredbandstjänster – oavsett vart man bor eller befinner sig. Bland våra kunder finns förutom privatpersoner och småföretag även tunga industribolag samt kraftbolag representerade. Net 1s nät levereras av Ericsson och statliga Teracom ansvarar för driften. Några av våra kunder är Vattenfall, SCA, Sveaskog, Polisen, Ambulans och Sjöräddning och vi är även stolt samarbetspartner till LRF Samköp. För mer information, besök www.net1.se.