Net Capital AB har haft bolagsstämma 2001-04-03.

Report this content

Bolagsstämma Net Capital AB (publ) 556503-9814 Net Capital AB har haft bolagsstämma 2001-04-03. Resultat Resultatet för verksamhetsåret 2000 uppgick till -5 309 319 kronor (841 567 kronor) varav 3 004 167 kronor avser orealiserade förluster i aktieinnehav. Förändringar i ledning och styrelse I augusti avgick Magnus Ramberg och Thomas Svensson ur styrelsen och ersattes av Sven A Olsson och Jussi Suni. I november avgick Mikael Ehrman som VD. Han avgick också ur styrelsen samma månad tillsammans med Bernt Sandström och Jussi Suni. Ny VD i november blev Bo Eklund, som tillsammans med Staffan Carlson och Peter Strömgren tog plats i styrelsen. Under mars 2001 har Staffan Carlsson, Sven A Olsson och Peter Strömgren avgått ur styrelsen. Verksamhet Net Capital AB har under verksamhetsåret 2000 främst ägnat sig åt corporate finance-verksamhet och aktiehandel. Stämmoinformation och stämmobeslut På grund av företagets historia och den vikande marknaden har den nuvarande styrelsen bedömt företagets möjligheter att utveckla nuvarande verksamhet som begränsad. För att säkra aktieägarnas tillgångar har styrelsen därför under mars 2001 påbörjat avvecklingen av nuvarande verksamhet. Det innebär bl a att nuvarande aktiehandelsverksamhet upphör per 2001-04-06 och att värdepapperstillstånden har återlämnats till Finansinspektionen. Eftersom bolaget sedan september 2000 är föremål för en utredning av Finansinspektionen beslutade stämman att på grundval av revisionsrapporten inte bevilja ansvarsfrihet för dåvarande VD: n. Årsredovisning Årsredovisning finns tillgänglig och kan beställas från vårt kontor. Net Capital AB, Box 7313, 103 90 Stockholm Net Capital AB Bo Eklund Styrelseordförande ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/05/20010405BIT01060/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/05/20010405BIT01060/bit0002.pdf