Dotterbolag begärs i konkurs

Som rapporterats tidigare har verksamhten för dotterbolaget på Åland, Net Trading Group Åland AB, inte utvecklats enligt plan. Bolaget har betydande förluster och befinner sig på obestånd. Styrelsen har lämnat in konkursansökan till Ålands tingsrätt.

Moderbolaget, Net Trading Group NTG AB, kommer inte drabbas ytterligare av denna konkurs. De fordingar som finns är i sin helhet nedskrivna under 2018 och den sista delen september 2019.

tel: +47 908 44 078,
morten@maxgodis.se

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande
den 16 december 2019.

Net Trading Group NTG AB (publ) har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks och andra närrelaterade produkter såsom tex snus. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden.