Net Trading Group NTG AB (publ) Delårsrapport 1 januari – 30 september 2018

Styrelsen och verkställande direktören för Net Trading Group NTG AB (publ) avger härmed delårsrapport för koncernens verksamhet under de första nio månaderna 2018.

Sammanfattning perioden januari – september 2018

• Nettoomsättningen ökade med ca 185% till 64 545 kSEK (22 667 kSEK)
  • Rörelseresultatet uppgick till -4 395 kSEK (-3 499 kSEK)
  • Resultat per aktie efter utspädning -0,31 SEK (-0,31)
  • Likvida medel uppgick vid perioden utgång till 2 269 kSEK (5 278)
  • I nettoomsättningen ingår försäljning i Finland med 10,2 MSEK

Sammanfattning perioden juli - september 2018

• Nettoomsättningen ökade med ca 100% till 21 250 kSEK (10 618 kSEK)
  • Rörelseresultatet uppgick till -1 898 kSEK (-1 260)
  • Resultat per aktie efter utspädning -0,13 SEK (-0,10)
  • I nettoomsättningen ingår försäljning i Finland med 4,7 MSEK

Viktiga händelser under perioden

• Beslut om riktad emission till Orvelin Group AB på 860 000 aktier till en teckningskurs om 4,00 kr per aktie. Betalning gjordes i oktober.
  • Tidigare utställd teckningsoption annullerad.
  • NTG planerar ytterligare expansion österut, till Estland med bas i Finland och Åland.
  • Styrelse/ledning och Orvelin Group AB förvärvade 700 000 aktier till en kurs om 3,70 kr per aktie, från en tidigare större aktieägare.

Viktiga händelser efter periodens utgång

• NTG passerade omsättningsmålet om 70 MSEK för helåret 2018 redan under oktober månad.
  • NTG sätter återigen omsättningsrekord i Finland och beräknas omsätta över 2,4 MSEK under november. Omsättningen i Finland för 2018 är högre mot tidigare beräknat.

VD Morten Hansson kommenterar

Jag är fortfarande mycket nöjd med utvecklingen som företaget visar under tredje kvartalet och under perioden januari-september. Jämfört med jan-september i 2017 har vi vuxit med ca 185% till 65 Mkr (23 Mkr).

Vi har tidigare beräknat en omsättning på 70 miljoner kronor, för helåret 2018, och det är nu klart att bolaget kommer att överträffa detta med marginal. Vi koncentrerar oss fortfarande på den tillväxtplan vi har lagt för framtida perioder.

Jag är också mycket glad att Orvelin Group har gett oss ytterligare förtroende genom att investera ytterligare i NTG och har tecknat ytterligare aktier i Bolaget. Orvelin Group äger nu ca 20% av NTG. Det betyder att vi har en stabil och bra partner i förhållande till de planer för tillväxt som lagts.

Den finska verksamheten fortsätter att växa kraftigt och styrelsen och ledningen vill fortsätta investera långsiktigt för tillväxt och varumärkesbyggnad i Finland. Det negativa rörelseresultatet för tredje kvartalet för NTG kan huvudsakligen hänföras till den finska verksamheten.
Verksamheten i Finland blir viktigare och viktigare med en tillväxt som fortsätter öka månad efter månad och det är inte osannolikt att försäljningen till den finska marknaden ensam kommer att stå för 25-30% av NTGs totala intäkter år 2019.

Investeringarna i Finland ger resultat i betydligt högre omsättning än prognoserat. Bolaget har även investerat i utveckling av en B2B-lösning för den ökande efterfrågan för företagsbeställningar. Potentialen här är stor och kommer vidare bidra till finska verksamhetens tillväxt. En B2B-lösning beräknas lanseras före årsskiftet.

NTG planerar också för sortiment av träningsrelaterade produkter att lanseras i slutet av december.

Göteborg den 26 november 2018
Morten Hansson, VD

Tel +47 908 44 078,
morten@maxgodis.se

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 november 2018.

Net Trading Group NTG AB (publ)
har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyg, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden. NTG är verksamt i Sverige, Norge och Finland under MaxGodis.se och Maxikarkki.fi.