Net Trading Group NTG AB (publ) informerar om nytt avtal för Lightcircle AS

Som meddelats i pressmeddelande den 14 september, har NTG ingått avtal med Lightcircle AS (LC) om så kallat Reverse Take Over. NTG har idag fått information från LC, om att LC ingått försäljningsavtal med Amazon.

Avtalet är en del av lanseringen från Dag 1 när Amazon öppnar i Sverige. Kokong-produkterna blir därmed ett av relativt få utvalda varumärken, som är en del av lanseringen när Amazon öppnar i Sverige som det sjunde landet i Europa.

LC: s fokus på hållbarhet inom konsumentelektronik är viktigt för Amazon. Avtalet kommer på sikt också att öppna för återförsäljning och närvaro i övriga europeiska länderna.

Amazon Sweden / EU Expansion Team kommenterar;

”Vår bedömning är att det är en stor försäljningspotential för deras (Kokong) kontaktprodukter på Amazon.”

Amazon erbjuder i avtalet bland annat:
* FBA, Fullfilment By Amazon, vilket innebär att LC förhandsskickar till Amazons eget lager i Sverige, där de packar och skickar varor till kunder i Sverige, men också senare till andra marknader
* LC får sin egen dedikerade Amazon-person - till skillnad från aktörer som endast säljer
* LC lanserar Lightcircle-märkesbutiken på Amazon
* LC får extra synlighet som ett av de första hållbarhetsmärkena.

Morten Hansson, VD NTG AB kommenterar;
”Det här är strålande nyheter, som bara bekräftar att Net Trading Group har hittat en partner som har potential att skapa stort aktieägarvärde. Att få ett sådant avtal med Amazon nu är mycket bra jobbat.”

Morten Revill, VC Lightcircle AS kommenterar;
”Amazon Sweden är en pionjär och en milstolpe för e-handel i Norden, och vi på Lightcircle är mycket nöjda med att vara en del av Amazon.se från start. Vi vill komplettera några få och mycket starka varumärken inom konsumentelektronik med fokus på hållbarhet. Detta avtal kommer också att positionera Lightcircle för ytterligare tillväxt till andra europeiska Amazon-marknader.”

För ytterligare information kontakta Morten Hansson, VD, Net Trading Group NTG AB, tel: +47 908 44 078,
morten@maxgodis.se

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande
den 20 oktober 2020.

Net Trading Group NTG AB (publ) har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter såsom tex snus.

Tel: +47 908 44 078, www.ntginvestor.se