• GET Group AB/

Net Trading Group NTG AB (publ) offentliggör investeringsmemorandum med anledning av nyemission riktad till allmänheten.

Den 6 mars 2017 började teckningstiden i NTG AB:s spridningsemission om högst 3 125 000 aktier. Vid fulltecknad emission tillförs bolaget 15,0 MSEK, före emissionskostnader. NTG har erhållit teckningsförbindelser avseende teckning av aktier för närmare 3 MSEK samt garantiförbindelser därmed är 80% av emissionen säkerställd. Mer information Informationsmemorandum, teaser och anmälningssedel finns tillgängligt på bolagets hemsida www.maxgodis.se eller på www.gcf.se.

KORT OM NTG
NTG AB har etablerat en e-Commerceplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) så som: konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost och andra relaterade produkter. Bolaget är ett svenskt Aktiebolag och fokuserar på den nordiska marknaden i allmänhet och den norska marknaden i synnerhet. Bolagets målsättning är att snabbt bli den primära leverantören av FMCG till den norska marknaden. De varor som huvudsakligen säljs ligger under den nya norska moms- och tullgränsen på 350 NOK (tidigare 200 NOK) per köp som infördes 1 januari 2015. Det innebär att det inte är någon moms eller tull på orders under 350 NOK. Företagets målsättning är att marknaden ser NTG/max-konceptet som den e-Commerceaktör som ”säljer varor till ½ priset”! I maj 2015 lanserade NTG en portfölj av godis- och konfektyrprodukter under den registrerade domänen www.maxgodis.se.

NTG har outsourcat lager, packning och leveranser till ERT Godis AB i Växjö vilket gör att modellen är väldigt skalbar. NTG har också registrerat www.maxshopping.se som kan vara en portal för många varukategorier och fungera som en livsmedelsbutik online för FMCG. Genom samarbetet med ERT Godis kan NTG erbjuda ett av marknadens bredaste sortiment av FMCG.

BAKGRUND OCH KAPITALANVÄNDNING
I affärsplanen från maj 2016 bestämdes att NTG skulle ta nästa steg i expansionsplanen. Bolagets tidigare marknadssatsning och strategi har visat sig ge tydliga resultat och återbetalning per investerad krona i marknadsföringen är starkt positiv. Detta i kombination med att NTG kan ses som pionjär på en oexploaterad marknad gör att momentum ligger för bolaget att göra en kraftig marknadssatsning och etablera sig ytterligare som marknadsledare inom e-handel av FMCG till den nordiska marknaden

Kostnaderna för hemsida, infrastruktur, uppbyggnad av lager- och logistiklösning är till största del redan tagna. Kapitalet som tillförs Bolaget kommer därför främst användas till att öka offensiven i marknadsföringen då tillväxt är Bolagets främsta mål. Viss del av kapitalet kommer därför även gå till att utöka teamet på marknad och säljsidan, samt till lansering av nya produktkategorier. Mot bakgrund av detta söker Bolaget ta in 15 MSEK från befintliga aktieägare, allmänheten och professionella investerare.
Vägen framåt är tydlig ur ett marknadsperspektiv där förutsättningarna för dessa satsningar kräver ett ökat behov av rörelsekapital.

ERBJUDANDET I SAMMANDRAG
Erbjudandet riktar sig till befintliga aktieägare, allmänheten och professionella investerare.

Teckningstid 6 mars – 20 mars 2017
Teckningskurs 4,8 SEK per aktie. Courtage utgår ej
Teckningspost         1 000 aktier             (4 800 SEK)
Befintliga aktier innan erbjudandet, st.
9 700 000
Nyemitterade aktier, st.         3 125 000
Värdering pre-money Ca 46,5 MSEK
Emissionsbelopp                     15 MSEK
Garanti och teckningsförbindelser 12 MSEK varav 3 MSEK i teckningsförbindelser och 9 MSEK garantier
Handel i aktien NTG har ansökt om notering på NGM Nordic MTF.

ROADSHOW

Stad Tid Plats
Kalmar                        21 feb 18.30 Jenny Nyströmskolan
Stockholm 6 mars från 09.00       Operaterassen, Karl XII torg
Göteborg 8 mars 17.30                  Radisson Blu, Drottningtorget
Jönköping 14 mars från 08.00    Högskolan för Lärande och Kommunikation, Gjuterigatan 5
Lund 15 mars från 09.00                            Elite Hotel Ideon, Scheelevägen 27

För anmälan till informationsträffarna görs via info@gcf.se alt 031-13 82 30

Rådgivare
Göteborg Corporate Finance AB är finansiell rådgivare till NTG AB vid nyemissionen, Aqurat Fondkommission AB är emissionsinstitut.

För ytterligare information, kontakta, Morten Hansson, VD: +47 908 440 78