Net Trading Group ser ökad potential på den norska marknaden

Den norska regeringen har beslutat att öka avgiften på konfektyr, godis och läsk från och med januari 2018. Den nya, ökade avgiften kommer medföra att NTG:s produktutbud på den norska marknaden kommer att bli mer attraktivt då prisdifferensen mellan Sverige och Norge ökar ytterligare.

VD Morten Hansson kommenterar;

- Vi är både mycket glada men också överraskade över att den norska regeringen har valt att öka avgiften på den här typen av produkter så pass mycket som 80 %. För NTG innebär detta en betydligt ökad potential för våra produkter till våra norska e-handelskunder. Det är nog inget tvivel om att den kommande prisdifferensen kommer att innebära en kraftig tillväxt för NTG i 2018 och framöver.

NTG har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden. NTG är verksamt i Sverige, Norge och Finland under MaxGodis.se och Maxikarkki.fi