Företag blir snabbare och effektivare med nya Flash-optimerade lagringssystem från NetApp

FAS6200-plattformar ger en agil datainfrastruktur med överlägsen tillgänglighet, snabbare effekt och gränslös skalning

Stockholm, 20 feb 2012 — NetApp (NASDAQ: NTAP) presenterade idag uppdateringar av sin lagringsplattform för high end genom lanseringen av nya FAS/V6220, FAS6250 och FAS6290, som är utformade för att tillgodose företagens mest krävande applikationer. De nya systemen erbjuder ökad prestanda och värde, vilket gör att IT-avdelningar kan öka avkastningen på sina investeringar och samtidigt erbjuda hög tillgänglighet och skalning för företagens mest krävande programarbetsbelastningar. FAS6200-plattformen och V-serien är optimerade för NetApps ledande portfölj med Flash-teknologier. Företag behöver inte längre kompromissa när det gäller att utvärdera sina IT- och verksamhetskrav.

Se när Nathan Moffitt, Director, Storage Platform Marketing och Jon Jacob, Product Marketing Manager, diskuterar förbättringarna för FAS6200-serien och hur produkten har varit hjälpt företag som Univita Health.

Den nya FAS/V6200-serien ger bättre prestanda, skalbarhet och effektivitet.

Här är några av dagens viktigaste punkter:

• FAS/V6200-serien har uppdaterats för att kunna leverera förbättrad prestanda och värde för kunder med en beprövad plattform som fungerar som plattform för verksamhetskritiska system.
  • NetApp stärker sin plattformens beprövade prestanda för både SAN och NAS, och kompletterar vår överlägsna Flash-integrering som ökar IOPS med över 80 procent och minskar svarstiderna med upp till 90 procent.
  • FAS- och V-serieplattformarna är utformade för en tillgänglighet på 99,999 procent eller mer och utnyttjar Clustered Data ONTAP® för störningsfri drift även vid uppgraderingar.
  • Dessa nya lagringssystem erbjuder flexibilitet för företag så att de snabbt och smidigt kan möta ändrade behov samtidigt som de levererar effektiv skalning till över 65 PB.

– Företag behöver lagrings- och datahanteringslösningar som har skalbarheten för kortsiktig effektivitet och långsiktig tillväxt, säger Peter Källviks, vd NetApp Sverige. NetApps FAS-lagringsplattformar och integrerade Flash-portfölj erbjuder flexibilitet när det gäller skalning, störningsfri drift och smidig hantering, där IT-administratörer kan fatta lämpliga infrastrukturbeslut oavsett om det sker lokalt eller i molnet.

Idag lanserade NetApp även den nya NetApp EF540 Flash-disksystem och förhandsvisade dess särskilt framtagna FlashRay.