NetApp lanserar NetApp Connect för mobil åtkomst av data med säkert dataskydd

NetApp Connect ger sömlös tillgång till företagets data från mobila enheter utan att äventyra IT-säkerheten, och erbjuder ett säkrare alternativ till publika molnlösningar som Dropbox.

Stockholm, 15 maj 2013 — För att öka medarbetarnas produktivitet och få ut så mycket som möjligt av dagens uppkopplade, globala företagsstruktur, behöver företag lösningar för mobil åtkomst av data som kombinerar det bästa med mobila molntjänster för konsumenter med datahantering i företagsklass.

Med NetApp Connect behöver företag inte längre väga den ökning av produktivitet som en BYOD-policy medför mot de ökade riskerna för läckage av företagsdata och överträdelser av efterlevnadsregler som publika molnlösningar kan innebära. All data finns i säkert förvar bakom företagets brandvägg och kopieras aldrig till molnet.

Titta på Nick Triantos, senior director för mobila lösningar när han diskuterar hur NetApp Connect levererar företagens viktigaste information via mobila enheter, på ett säkert, direkt och enkelt sätt.

NetApp är ledande i att hitta lösningar för företagens utmaningar genom att samarbeta med ledande aktörer på området. Idag expanderar NetApp sin portfölj med lanseringen av en ny produkt, NetApp® Connect –baserad på teknik som NetApp köpt upp från ionGrid. Produkten ger säker, direkt och enkel åtkomst via mobila enheter till data som lagras i NetApps system. Det kan integreras sömlöst i en NetApp-miljö utan komplicerade VPN-strukturer eller autentiseringskrav. All data stannar inom företaget, samtidigt som de görs tillgängliga lika enkelt som med en vanlig konsumentprodukt.

– NetApp Connect är det senaste tillskottet till NetApps starka och växande utbud av mobila lösningar genom våra samarbetspartner, som sedan tidigare utgörs av bland annat Citrix ShareFile och VMware Horizon Suite, säger Peter Källviks, vd NetApp Sverige. I och med lanseringen av NetApp Connect kan vi erbjuda en mer komplett produktserie till våra kunder.

Omedelbar och enkel användarupplevelse
För närvarande kan NetApp Connect hämtas som app i Apple App Store och snart blir det tillgängligt även för andra mobila enheter. NetApp Connect-användare kan enkelt streama, visa, hämta, redigera och vidarebefordra företagets data säkert, direkt från sina iOS-enheter (iPhone, iPad eller iPad mini) på bara några sekunder, genom fildelning i Microsoft SharePoint eller webbapplikationer på intranätet.

I appen finns funktioner som ger IT-avdelningen möjlighet att kontrollera att användare följer de regler och policys som verksamheten har. Den gör det också möjligt att enkelt användaranpassa åtkomsten, så att rätt information görs tillgänglig till rätt person och enhet, i rätt tid. Eftersom appen inte kräver komplicerade installationer, kopiering eller konvertering av data kan NetApp Connect direkt och säkert tas i bruk.

Lär dig hur NetApp Connect enkelt kan integreras med ett datacenter.

Ytterligare resurser