NetApp lanserar nya smarta lagringslösningar

NetApp lanserar prisvärda lagringslösningar som hjälper små och medelstora företag att utnyttja molnet bättre och växa snabbare och smartare

Stockholm, 5 juni 2012 – Medelstora företag idag har allt större krav på sig att tillgodose kunder och partners behov samtidigt som man, med begränsade IT-resurser och budget, behöver hantera de enorma datavolymer som genereras. Att bygga vidare på en enkel, flexibel och effektiv IT-infrastruktur är därför nödvändigt för att medelstora företag ska kunna dra nytta av den växande datamängden som tillväxtmotor och skaffa sig en konkurrensfördel. Medelstora företags lagringsbeslut blir därför en avgörande roll för deras kommande framgångar.

NetApp:s nya lagringslösning, FAS2220, är den senaste produkten i företagets sortiment på ingångsnivå och bygger vidare på framgången med nyligen lanserade FAS2240. Mer än 10 000 kunder anlitar NetApp årligen för att lösa sina lagringsbehov – och nya FAS2220 har alla de nya tekniker och det mervärde som behövs för att företag ska kunna:

• börja på rätt sätt, eftersom de får mer kapacitet och prestanda än med andra lagringssystem på ingångsnivå
  • förenkla arbetet, eftersom lösningarna ger mer prestanda utan ökade krav på distribution eller administration
  • växa smart, eftersom de kan utnyttja de befintliga lagringsinvesteringarna bättre och enkelt skala och utöka med nya funktioner när behovet uppstår.

NetApp presenterar även sitt växande nätverk med lokala återförsäljare som ger medelstora företag tillgång till tjänster för säkerhetskopiering och katastrofåterställning i molnet som bygger på NetApp, samt nya kanalprogram som hjälper alla partner att utöka verksamheten.

- Dataexplosionen och den allt skarpare konkurrensen i kombination med begränsade budgetar och resurser innebär att de medelstora företagen måste fatta smarta beslut för sin IT-infrastruktur”, säger Peter Källviks, vd NetApp Sverige. Den nylanserade och förbättrade plattformen ger kunderna enkelhet, flexibilitet, prestanda och det värde de behöver av en lagringsplattform som de kan bygga ut och lita på medan de utvecklar sin verksamhet.

Tillgänglighet

FAS2220 lanseras 12 juni 2012 genom NetApp:s världsomspännande nätverk med lokala auktoriserade återförsäljare, distributörer och systemintegratörer.

Fler resurser

För ytterligare information samt bilder:
Länk: http://www.netapp.com/us/company/news/20120605-pr.html
Lösenord: netapp (OBS: små bokstäver)