NetApp vinner Microsoft Private Cloud Partner of the Year 2012

Årligen utser Microsoft vinnande partners som levererar de mest innovativa lösningarna för att bemöta kundernas utmaningar

Stockholm, 28 juni 2012 – NetApp har av Microsoft utsetts till Microsoft Private Cloud Partner of the Year 2012, för förmågan att bemöta sina kunders ständigt växande utmaningar. Vinnarna på årets Microsoft Awards valdes ut bland över 3 500 deltagare från mer än 100 länder över hela världen.

Utmärkelsen stärker NetApp:s långvariga engagemang för lagring och administration i Microsoft-miljöer, vilket gör det möjligt för verksamheter att minska kostnaderna, öka och förbättra flexibiliteten och effektiviteten samt dra nytta av beprövade plattformar.

– Utmärkelsen understryker samarbetet mellan NetApp, våra partners och Microsoft i utvecklingen av privata moln, säger Peter Källviks, vd NetApp Sverige. Tillsammans hjälper vi företag att bygga flexibla och effektiva privata molnlösningar som inte bara ger företag en gemensam IT-infrastruktur, utan även förbereder dem för framtiden, eftersom det utgör en stark katalysator för fortsatt tillväxt och flexibilitet.

NetApp är också en av finalisterna i kategorin Virtualization and Management, där vinnaren utses under Microsoft Worldwide Partner Conference i Toronto den 8-12 juli i år.

Privata molnlösningar i framkant
Som ett svar på verksamheters krav att göra mer med mindre, så kan företag med hjälp av säkra och privata molnlösningar förändra hur de levererar och hanterar IT-tjänster och tillämpningar. NetApp och dess partners samarbetar ständigt med branschledare, som exempelvis Microsoft, för att leverera kraftfulla molnlösningar till sina kunder.

– Microsoft är stolt över att utse NetApp som Private Cloud Partner of the Year, säger Mike Schutz, General Manager, Windows Server and Management, Microsoft. Genom att dra nytta av sin omfattande portfölj av Microsofts privata molnlösningar, kan NetApp hjälpa sina kunder med att reducera tiden, öka produktiviteten och förbättra företagets flexibilitet.

NetApp och Microsoft: banbrytande partnerskap genererar banbrytande lösningar

• Lagring är grundläggande: Med lagring som grunden för ett privat moln, har NetApp arbetat med Microsoft för att leverera en lösning som gör det möjligt för kunderna att gå från virtualisering till ett privat moln och samtidigt minska kostnaderna för att leverera IT-tjänster och lösningar med 50 procent eller mer.
  • Kunderna blir snabbare: Tack vare en kombination av NetApps lagringslösningar och Microsofts privata moln, med Windows Server 2008 R2 Hyper-V och Microsoft System Center 2012, får kunderna snabbare leverans av IT-tjänster och applikationer.
  • Ökad flexibilitet: Med NetApp och Microsofts privata molnlösningar kan kunderna reagera snabbare på förändrade affärsbehov, samtidigt som man bibehåller hög tillgänglighet för applikationer med en agil IT-infrastruktur.
  • FlexPod med Microsoft Private Cloud: Denna referensarkitektur, som var den första designen som blev godkänd av Microsoft för det uppdaterade Microsoft Private Cloud Fast Track program, gör det möjligt för partners att erbjuda sina kunder en övergång till molnet som både är smidigare och innebär mindre risk.

För mer information, besök:
www.netapp.com/us/solutions/infrastructure/microsoft-cloud.html
www.microsoft.com/presspass