• NetApp/

Unik företagskultur ger NetApp en topp tre placering bland världens bästa arbetsplatser

Stockholm, 21 november 2012 – NetApp (NASDAQ: NTAP) utnämndes nyligen till nummer 3 på listan över världens bästa arbetsplatser av Great Place to Work®. NetApp har därmed för andra året i rad placerat sig bland de 10 främsta företagen, vars anställda anser att de arbetar på ett företag med en unik arbetskultur och där personalen alltid strävar efter att göra sitt bästa.

– Att för andra året i rad utses till en av de tre bästa arbetsplatserna i världen är en enastående bedrift och stärker oss i vår strävan att vara ett företag av allra högsta klass, säger Tom Georgens, styrelseordförande och VD, NetApp.

NetApp, som grundades för 20 år sedan, har en stark innovationskultur fokuserad på att skapa en arbetsplats som anställda vill vara en aktiv del av och som inspirerar till att vilja förse kunder och partner med det allra bästa.

Så här säger NetApp:s globala kunder och partner:

• Olof Sand, VD och styrelseordförande, Proact IT Group

”NetApp och Proact har utvecklats tillsammans till att bli ledande partner för EMEA. Det är tydligt att NetApp:s arbetskultur inspirerar NetApp:s anställda till att vilja göra sitt bästa för deras partner. NetApp:s lösningar har dessutom gjort att vi kan förse våra kunder med en agil datainfrastruktur som utgör navet för nya lösningar som Proact Managed Cloud Services och Probox. Det är kombinationen av arbetskultur och innovation som har gjort NetApp till prioriterad partner för Proact så att vi kan göra våra kunder ännu nöjdare.”

• Brian Young, chef för infrastruktur och telekommunikation, Adena Health System

”Adenas omvandling till en konvergerad IT-infrastruktur skulle inte ha varit möjlig utan NetApp. Det är inte bara NetApp:s teknik och lösningar som gjorde omvandlingen så lyckad – även NetApp:s anställda bidrog till framgången. Det är uppenbart att de har en väldigt unik arbetskultur som verkligen är fokuserad på att förse kunderna med fantastiska lösningar. Jag vill gratulera NetApp till att ha blivit utsett till en av världens bästa multinationella arbetsplats och ser fram emot vårt fortsatta samarbete med NetApp.”

Kärnvärden bakom unik global arbetskultur
NetApp:s globala arbetskultur bygger på en uppsättning kärnvärden som förtroende, integritet, ledarskap, enkelhet, anpassningsförmåga, teamwork och en önskan om att göra mer än sitt bästa. Dessa värden är grundläggande för NetApp och företagets anställda och leder till innovation inom alla affärsområden för att kunna leverera en enastående kundupplevelse, bygga partnerskap i högsta klass, utveckla branschledande produkter och teknik och skapa det bästa arbetsteamet i branschen. Strävan efter innovation som NetApp delar med kunder och partner runt om i världen har gett NetApp en branschledande position med nedanstående resultat.

• NetApp:s®Data ONTAP®-arkitektur är världens främsta lagringsoperativsystem
  • NetApp-lagring används av 96 % av de 100 främsta på FORTUNE®-listan
  • NetApp sparar IT-branschen över 165 miljarder kronor varje år
  • NetApp garanterar att kundernas lagringskapacitet kan minskas med 50 %
  • NetApp är nr 1 på den tyska lagringsmarknaden
  • NetApp är den ledande leverantören av lagring till statliga myndigheter i USA

NetApp:s arbetskultur uppmärksammad över hela världen
Genom att NetApp:s arbetskultur särskiljer företaget från andra företag, är NetApp helt inriktat på att mäta sig mot världens ledande arbetsplatser. Great Place to Work fångar upp vad anställda tycker, identifierar områden som går att förbättra och anger mål att sträva efter. Förutom NetApp:s tredjeplats på listan över världens bästa multinationella arbetsplatser, klassas företaget även bland de 10 främsta arbetsplatserna i 18 olika länder/regioner/städer i världen:

• Österrike: nr 1
  • Schweiz: nr 1
  • Europa: nr 2
  • Research Triangle Park, North Carolina: nr 2
  • Australien: nr 2
  • Frankrike: nr 2
  • Tyskland: nr 2
  • Japan: nr 2
  • Pennsylvania (PTC): nr 3
  • Kanada: nr 3
  • Dallas: nr 3
  • Chicago: nr 4
  • Storbritannien: nr 5
  • New York: nr 6
  • USA: nr 6
  • Washington, D.C.: nr 7
  • Nederländerna: nr 8
  • Minnesota: nr 10

Information om Great Place to Wor
Great Place to Work® är ett undersöknings-, konsult- och utbildningsföretag som hjälper företag att identifiera, skapa och upprätthålla arbetsplatser av högsta klass genom utvecklingen av arbetskulturer som bygger på förtroende. Great Place to Work® arbetar med företag, ideella organisationer och statliga myndigheter i 45 länder på alla 6 kontinenter.

Information om listan över världens bästa multinationella arbetsplatser
Den andra årliga listan över världens bästa multinationella arbetsplatser rangordnade de 25 bästa globala företagen att arbeta hos. Företag på listan måste ha kommit med på minst 5 nationella Great Place to Work®-listor, ha minst 5 000 anställda världen över och ha en global personal där minst 40 procent av arbetsstyrkan arbetar utanför företagets hemland. Den andra årliga listan över världens bästa multinationella arbetsplatser presenterades den 14 november vid en gala i San Francisco.