Netcap inleder leveranser till Teletrade

Report this content

Netcap inleder leveranser till Teletrade Netcap AB (www.netcap.se) inleder från och med den 1 februari dagliga leveranser till Teletrade av såväl dagliga marknadskommentarer som dagliga fundamentala rekommendationer Samarbetet med Teletrade innebär att Netcap har leveransavtal med tre av fem oberoende internetmäklare på den svenska aktiemarknaden. Sedan tidigare finns Aktiedirekt och E*Trade på kundlistan. Internetmäklarnas affärsmodell omfattar i allt högre utsträckning olika former av fundamentala analystjänster. Netcap är som den ledande oberoende analysleverantören till denna bransch väl positionerat för att ta vara på de möjligheter som uppstår. "Vi är mycket glada över att Teletrade, ett företag som är känt för hög innovationstakt, visar oss detta förtroende. Genom att de valt en lösning med både korta marknadskommentarer och fundamentala kommentarer ger Teletrade sina kunder en bra helhetslösning", säger Anders Berg, vd för Netcap AB. För mer information kontakta: Anders Berg, vd anders.berg@netcap.se 0705 - 930 230 Rolf Gabrielson, vvd rolf.gabrielson@netcap.se 08 - 678 20 61 Om Netcap Netcap utvecklar skräddarsydda finansiella analysprodukter och analysverktyg för tjänsteleverantörer på internet. På vår kundlista finns bland andra Aktiedirekt, E*Trade, Teletrade, Yahoo! och European Investor. Besök oss på www.netcap.se Netcap ingår i investmentbolaget Novestras portfölj. AB Novestra är ett riskkapitalbolag med fokus på investeringar i tillväxtbolag. Bland AB Novestras investeringar finns Boxman, Bredbandsbolaget, E*Trade, FanGlobe.com, IQUITY Systems, Jupiter Communications och Mobilestop.com. AB Novestras aktier är inofficiellt noterade genom Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/01/20000201BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/01/20000201BIT00380/bit0002.PDF