Anders Lindskog ny global sälj- och marknadschef på Netch

Anders Lindskog ny global sälj- och marknadschef på Netch Anders Lindskog har anställts som global sälj- och marknadschef på Netch Technologies AB. Anders kommer närmast från Ericsson Mobile Communications där han arbetade som affärsområdeschef och ansvarig för affärsutveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika. Han har bl a byggt upp sälj- och marknadsorganisationen för Ericsson Mobile Communications i Europa, Mellanöstern och Afrika. På Netch kommer Anders framför allt att arbeta med den internationella expansionen samt uppbyggnaden av företagets internationella sälj- och marknadsfunktioner. I och med Anders tillträde stärker Netch sin ledningsgrupp ytterligare. Sedan tidigare ingår Fredrik Svedberg, VD, Håkan Dennersten, grundare, Peter Thorman, affärsutvecklingschef, Jonas Hansson, operativ chef samt Petter Jönsson, utvecklingschef. - Netch går en mycket spännande framtid till mötes där vi kommer att fokusera på globala affärer och mobila Internetlösningar, säger Anders Lindskog. Det känns mycket motiverande att börja arbeta på Netch, då jag tror på företagets filosofi att fokusera på kundens kund och inte på tekniken för att kunna leverera ledande Internetlösningar. Detta är särskilt viktigt inom det mobila området där innehåll och grafik måste anpassas efter överföringskapacitet. - Det är mycket positivt att Anders har valt att börja arbeta på Netch, säger Fredrik Svedberg, VD på Netch Technologies AB. Hans erfarenheter från mobil kommunikation och internationella affärer kommer att stärka Netch i vår fortsatta expansion med fokus på en internationalisering av verksamheten och mobila Internetlösningar. Om Netch Netch affärsidé är att med Internetteknik tillhandahålla marknadsledande kompetens, produkter och systemlösningar för individanpassade, transaktionsbaserade och interaktiva marknader. Netch skapar nätvärde. Netchs filosofi: "I den nya ekonomin är varje individ en marknadsplats, vilket gör att nya systemlösningar måste baseras på individuella behov istället för fördefinierbara processer". Rötterna till Netch finns i ungdomshuset Kajplats 305 i Malmö, där Företagets grundare Håkan Dennersten var en av landets första Internetpionjärer 1994. Netch Technologies AB grundades 1995 och har idag drygt 130 anställda och kontor i Lund, Stockholm, Karlskrona och Köpenhamn. I Karlskrona är verksamheten fokuserad på mobila Internetlösningar. Den första maj öppnas Netch kontor i Kalmar som också ska fokusera på systemutveckling för mobila Internetlösningar. Netch ligger bakom en rad uppmärksammade Internetlösningar till NK, Bokus, Matomera, Telia, Ericsson Mobile Systems, Ikea på jobbet och Tetra Pak. Både NK och Bokus har vunnit pris som Skandinaviens bästa webbplatser på Scandinavian Interactive Media Event 1997 och 1998. Ägarna bakom Netch är IT-företaget Axis Communication AB, Visionalis och GDC. För mer information kontakta: Fredrik Svedberg, VD,Netch Technologies AB Tel: 046-270 16 00, Mobil: 0709-726 912 fredrik.svedberg@netch.se Pernilla Brodd, Marknadschef, Netch Technologies AB Tel: 046-270 16 00, Mobil: 0702-69 00 71 pernilla.brodd@netch.se http://www.netch.se/ ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000530BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000530BIT00090/bit0002.pdf