Netch bakom Planit Medias tjänst för global mediainformation

Netch bakom Planit Medias tjänst för global mediainformation Netch utökade systemlösning för Planit Media ger mediaköpare tillgång till specifik mediainformation över hela världen. Netch Technologies AB är marknadsledande inom utveckling av individanpassade affärskritiska system för Internet och mobilt Internet. Netch arbetar med stora multinationella företag såsom Tetra Pak och Telia, men har också gjort sig kända som systembyggarna bakom många kända e- handelsplatser på nätet såsom Bokus och Matomera. Planit Media är ett svenskt företag som tillhandahåller global mediainformation via Internet. Lösningen från Netch är helt unik och gör det möjligt för mediaköpare över hela världen att snabbt få skräddarsydd mediainformation direkt på bildskärmen. Systemlösningen utvidgar möjligheterna för kostnadseffektiv direktkommunikation för mediaköpare. Systemet innehåller idag mer än 38 000 titlar på tidskrifter i 64 länder och varje vecka kommer 100-tals nya titlar in. Mediaköparen ska nu erbjudas utökad service och Planit Media kommer även att inkludera information om dagstidningar, online-annonsering, mässor och utomhusreklam i databasen. Netch och Planit Media har i nära samarbete utvecklat den utökade lösningen för tjänsten. Samarbetet är bara en förlängning på det arbete som inleddes redan 1997 då Netch fick i uppdrag att utveckla Planit Medias första systemlösning, på vilken företaget grundades. I utvecklingsarbetet har Netch och Planit Media dragit nytta av den kunskap som man fått genom flera års samarbete. I enlighet med Planit Medias önskemål har Netch nu utökat funktionaliteten i lösningen för att kunna erbjuda en bredare service till mediaköparna. Målet är att snabbt och enkelt kunna leverera specifik mediainformation om alla relevanta områden över hela världen. I den nya lösningen har Planit Media även utökat sin tjänst för arbetssökanden inom reklam och marknadsföring. - Våra kunder är personer inom reklam och marknadsföring och de kräver att snabbt och enkelt få specifik information, säger Colm Barry, VD på Planit Media. Genom ett nära samarbete med Netch har vi kunnat ta vara på kundernas krav på snabbhet, enkel tillgänglighet och flexibilitet och utvecklat en global referenspunkt för mediaköpare oberoende av marknad. - Planit Medias långa erfarenhet och djupa kunskap om media och Netchs teknikkompetens har möjliggjort utvecklandet av en lösning som sätter användaren i fokus, säger Klas Hansson-Gladh, projektledare på Netch Technologies. Med hjälp av vår systemlösning baserad på Netch/the_key/ kan Planit Media leverera skräddarsydd mediainformation snabbt och enkelt, avslutar Klas Hansson-Gladh. Om Netch Netch affärsidé är att med Internetteknik tillhandahålla marknadsledande kompetens, produkter och systemlösningar för individanpassade, transaktionsbaserade och interaktiva marknader. Netch skapar nätvärde och har filosofin att: "I den nya ekonomin är varje individ en marknadsplats, vilket gör att nya systemlösningar måste baseras på individuella behov istället för fördefinierbara processer". Rötterna till Netch finns i ungdomshuset Kajplats 305 i Malmö, där företagets grundare Håkan Dennersten var en av landets första Internetpionjärer 1994. Netch Technologies AB grundades 1995 och har idag drygt 130 anställda och kontor i Lund, Stockholm, Karlskrona, Köpenhamn, Oslo och San Fransisco. I Karlskrona är verksamheten fokuserad på mobila Internetlösningar. Den första maj öppnas Netch kontor i Kalmar som också ska fokusera på systemutveckling för mobila Internetlösningar. Netch ligger bakom en rad uppmärksammade Internetlösningar till NK, Bokus, Matomera, Telia, Ikea på jobbet och Tetra Pak. Både NK och Bokus har vunnit pris som Skandinaviens bästa webbplatser på Scandinavian Interactive Media Event 1997 och 1998. Ägarna bakom Netch är IT-företaget Axis Communication AB, Visionalis och GDC. För mer information kontakta: Klas Hansson-Gladh Colm Barry Projektledare, Netch Technologies AB VD, Planit Media Tel: 046-270 16 00 Tel: 040-611 28 20 Mobil: 0708-77 23 20 colm@planitmedia.com Klas@netch.se Pernilla Brodd, Marknadschef, Netch Technologies Tel: 046-270 16 00, Mobil: 0702-69 00 71 pernilla.brodd@netch.se http://www.netch.se/ ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000530BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000530BIT00140/bit0002.pdf