Cab2Me - ett nytt sätt att beställa taxi

Report this content

Cab2Me - ett nytt sätt att beställa taxi - Ny mobil tjänst utvecklad med individen i fokus Idag presenteras den nya mobila tjänsten Cab2Me för taxibranschen vid mässan Taxi 2000 på Slagthuset i Malmö. Cab2Me har startats på initiativ av Netch Technologies som också har levererat den tekniska lösningen. Cab2Me går ut på att förmedla taxitjänster mellan individer och taxibilar, så att taxikunden ska få önskad service av närmaste bil. Taxikunden kan, efter att ha registrerat sig hos Cab2Me, via sin mobiltelefon ange varifrån han eller hon önskar bli hämtad. Därefter matchas slutkundens egna preferenser med anslutna beställningscentraler i önskat område. Både kunder och beställningscentraler anmäler sig på www.cab2me.com där även individuella preferenser definieras. Dessa styr sedan de alternativ som kunden får när han eller hon behöver en taxi i ett visst geografiskt område. - Med Cab2Me bygger vi en mobil beställningstjänst som utgår helt från taxikundens behov, säger Klas Hansson-Gladh, affärsutvecklare, Cab2Me. Andra satsningar vi sett har som mål att rationalisera eller effektivisera för taxibolagen. Cab2Me är ett nytt sätt att se på kundservice i taxibranschen. - Vi ska få fler människor att åka taxi genom att göra det lättare att beställa, menar Peter Thorman, VD, Cab2Me. Hur ofta har du inte stått och undrat över vilket nummer du ska ringa för att boka en taxi? Cab2Me håller inte bara reda på numret till taxi, oavsett var du befinner dig, vi ger dig också möjlighet att skräddarsy dina val efter din egna önskemål, fortsätter Peter Thorman. Genom att låta slutkundens preferenser styra ger Cab2Me möjlighet för taxibolagen eller till och med enskilda taxibilar att profilera sig mot den mobila slutkunden. - Tjänsten är utvecklad för att skapa mervärde för taxibolagen såväl som för kunderna, betonar Klas Hansson-Gladh. Genom Cab2Me får taxibolagen den kortaste vägen till de mobila kunderna. - Utvecklingen av Cab2Me är ännu i sin linda, tjänsten kommer att vidareutvecklas i takt med att den mobila infrastrukturen byggs upp i Sverige och internationellt, berättar Peter Thorman. Den långsiktiga visionen är att jag ska kunna trycka på knappen "Taxi" på min mobila enhet och direkt få en bekräftelse att en bil kommer inom tre minuter. Har jag tidigare angivit att jag vill ha en bil med luftkonditionering som har ett ramavtal med min arbetsgivare och spelar 70-talsmusik, så kommer den närmaste bilen som uppfyller just mina preferenser, vare sig jag befinner mig i Malmö eller München. Vid mässan Taxi 2000 som pågår 18-20 juni i Malmö presenteras Cab2Me för taxibranschen. Såväl taxibolag som individuella chaufförer uppmanas att medverka med förslag till tjänstens framtida utveckling. För mer information kontakta: Peter Thorman Klas Hansson-Gladh VD Cab2Me Affärsutvecklare Cab2Me info@cab2me.com info@cab2me.com Mobil: 0708-39 59 01 Mobil: 0708-77 23 20 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01040/bit0002.pdf