NetEnt blir leverantör till Churchill Downs i New Jersey

NetEnt har ingått ett kundavtal med speloperatören Churchill Downs för den reglerade onlinekasinomarknaden i New Jersey (USA).

NetEnt fortsätter att växa i delstaten New Jersey och har tecknat kontrakt om leverans av onlinespel till speloperatören Churchill Downs, som är den största speloperatören i USA för reglerat spel på hästar.

“Vi ser mycket fram emot att börja leverera våra populära onlinespel till Churchill Downs, som förmodligen är mest känt för den klassiska hästkapplöpningen Kentucky Derby. Med våra prisbelönta speltitlar är jag övertygad om att vi kan bidra med tillväxt inom onlinekasino för Churchill Downs”, säger Erik Nyman, Managing Director NetEnt Americas LLC.

“Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra spelare välkända titlar som Jumanji, Starburst och Gonzo’s Quest för den bästa tänkbara spelupplevelsen. NetEnts spel har utan tvekan visat sig vara spelarnas favoriter på alla marknader där de introducerats.”, säger Ian Williams, President, Churchill Downs Interactive.

press@netent.com

NetEnt AB (publ) är en marknadsledande leverantör inom digital underhållning som utvecklar spel- och systemlösningar för världens mest framgångsrika onlinekasino-operatörer. Testa våra spel på http://www.games.netent.com. Sedan starten 1996 har NetEnt varit banbrytande och drivit marknaden genom att erbjuda spännande spel baserade på en kraftfull teknisk plattform. NetEnt är noterat på Nasdaq Stockholm (NET-B) och har 1 000 medarbetare i Malta, Stockholm, Göteborg, Kiev, Krakow, Gibraltar och New Jersey. www.netent.com