Netgain ansluter sig till Digitaliseringskonsulterna

Report this content

Netgain har valt att ansluta sig till den nybildade föreningen Digitaliseringskonsulterna i syfte att accelerera vårt strategiska arbete för ett smart och fossilfritt samhälle efter Coronakrisen. För att Sverige ska bli fossilfritt kommer det krävas en transformation av hela samhället. De lösningar som digitalisering möjliggör och som vi hjälper våra kunder att implementera har mycket stor potential att minska de globala utsläppen av växthusgaser. Genom vårt medlemskap i föreningen vill vi hjälpa samhället att se och använda digitaliseringens möjligheter. Medlemskapet innebär att vi aktivt bidrar till att stötta politik, näringsliv och offentlig sektor i att förstå hur Sverige, genom digitalisering och innovation, snabbt kan transformeras till ett fossilfritt välfärdssamhälle med ökad konkurrenskraft och tillväxt som resultat.

- Det känns helt rätt för oss att vara med och bidra i arbetet tillsammans med Digitaliseringskonsulterna. Vår mission är att använda vår kunskap och hjälpa kunder dra fördel av digitaliseringens möjligheter, klimatfrågan står högt upp på vår hållbarhetsagenda. Det ska bli väldigt spännande att se vad vi tillsammans med kollegorna i branschen kan bidra med för att ställa om till ett fossilfritt Sverige, säger Mats Berthem, VD på Netgain

Lär dig mer om föreningens ambition på hemsidan:
www.digitaliseringskonsulterna.se

Mats Berthem