Netgain är certifierade som ett Great Place to Work

Report this content

Netgain har under hösten blivit certifierade som ett Great Place to Work första gången företaget deltar i processen. Great Place to Work är den globala ledaren inom arbetsplatskultur och har över 30 års erfarenhet av vad som utgör en riktigt bra arbetsplats.

- Vi har höga ambitioner om att vara en arbetsgivare där alla väljer att stanna länge och upplever att de utvecklas samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans. Det är självklart våra fantastiska medarbetare som gjort detta möjligt, så jag vill framför allt tacka alla Netgainare, säger Mats Berthem, VD på Netgain.

För att bli certifierad som ett Great Place to Work krävs att arbetsplatsen får ett Trust Index (övergripande genomsnitt på hela undersökningen) på minst 70 procent. Netgain fick hela 93 procent. Årligen delas kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser ” ut som baseras på organisationens resultat i våra undersökningar.  Under våren 2022 får Netgain veta om deras resultat räcker till en placering på Great Place to Works topplista med Sveriges bästa arbetsplatser 2022.

- Det blir såklart spännande, men oavsett resultat så är vi inte nöjda med det. Vi vill ständig bli bättre och ge våra medarbetare så bra förutsättningar som möjligt att lyckas. Den viktigaste delen med undersökningen är att vi får insikter om vad vi kan förbättra, avslutar Mats.

Netgain, som är en del av koncernen CombinedX, har flera spännande projekt på gång och för att möta en ökad efterfrågan så räknar bolaget med att rekrytera flertalet nya medarbetare den närmsta tiden.

Mats Berthem
mats.berthem@netgain.se
072-347 62 53

Netgain AB
United Spaces Waterfront Building
Klarabergsviadukten 63

111 64, Stockholm

Citat

- Vi har höga ambitioner om att vara en arbetsgivare där medarbetare väljer att stanna länge och upplever att de utvecklas samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans. Men det är självklart våra medarbetare som gjort detta möjligt, så jag vill framför allt tacka alla Netgainare.
Mats Berthem, VD på Netgain