Mattias Fornberg ny CCO på Nethouse

Report this content

Nethouse AB har glädjen att välkomna Mattias Fornberg i den nya rollen som CCO (Chief Commercial Officer). Mattias kommer närmast från rollen som Client Director på bankdatacentralen SDC i Danmark och tillträdde sin nya tjänst nu i augusti.

Jag är väldigt glad att Mattias Fornberg har valt att anta utmaningen som CCO för Nethouse säger Joao Stoltz, VD på Nethouse. Mattias har en bred och spännande bakgrund inom både teknik och affär, och är en mycket uppskattad ledare. Han har i tidigare roller visat prov på stort driv och förmåga att skapa tillväxt i både mindre entreprenöriella sammanhang och inom stora bolag i Norden. Nethouse befinner sig i ett spännande läge med stor potential inom flera av våra valda segment och det känns därför extra bra att få in Mattias med sin dokumenterade erfarenhet från förändringsledning, affärsutveckling och försäljning, säger Joao.

Mattias Fornberg är 48 år, har civilingenjörsstudier från Uppsala universitet och en bred bakgrund inom IT, bank och finans bakom sig. Han började sin karriär som systemutvecklare och IT-konsult för att sedan vara med att bygga upp det som skulle bli Norges största web-byrå i början av 2000-talet. Han bytte sedan bransch och jobbade under en period på bland annat PayEx med affärsansvar inom Norden. De senaste åren har han tillbringat på Nets och SDC i Norge och Danmark, med uppdrag att digitalisera och öka tillväxten på nordiska banker.

Det känns otroligt spännande att få kliva in rollen som CCO på Nethouse, säger Mattias Fornberg.  Det som lockade mig var framför allt möjligheten att få komma in i ett företag under transformation. Med Nethouse storlek, kundbas och kompetens finns stora möjligheter att expandera både i regionen, i Sverige och i våra nordiska grannländer. Att vi dessutom är en del av ett större sammanhang med starka och drivna ägare i CombinedX stärker min tro på att lyckas.

Att få vara med på den här resan var helt enkelt en möjlighet som var för bra för att missa, avslutar Mattias.

För mer information eller frågor, kontakta gärna:

Joao Stoltz, VD, joao.stoltz@nethouse.se  eller på telefonnummer +46 702-68 16 35
Mattias Fornberg, CCO, mattias.fornberg@nethouse.se eller på telefonnummer +46 73 062 44 27

Nethouse är IT- och managementkonsulter och arbetar med affärskritiska lösningar. Nethouse består av 150 medarbetare med kontor i Borlänge, Karlskoga, Linköping och Örebro. Vår målsättning är att vara bäst på att sätta IT-teknik i rätt sammanhang och att genomföra värdeskapande förändringar hos våra kunder. Läs mer på www.nethouse.se

CombinedX är en familj av kunskapsbolag som hjälper företag och organisationer att dra fördel av digitaliseringens möjligheter. Läs mer på www.combinedx.com.