• Netigate AB/

Netigate lanserar Netigate EX Engage – förändrar sättet företag jobbar med medarbetarengagemang

Report this content

Netigate, en av Europas ledande leverantörer av upplevelsehantering, utökar sitt erbjudande med introduktionen av en helt ny produkt för medarbetarengagemang – Netigate EX Engage. Produkten är utformad för att hjälpa företag att skapa högpresterande team och erbjuder viktiga verktyg, insikter och åtgärder för att förbättra medarbetarengagemang.

Netigate EX Engage är den senaste innovationen från Netigate. Lanseringen är ett bevis på företagets pågående uppdrag: att inspirera till handling genom autentisk förståelse för människor. Den nya produkten är utvecklad med fokus på att möta de unika utmaningar som HR-personal och ledare står inför på dagens arbetsplatser. Genom att använda kraften i feedback ger Netigate EX Engage HR-personal och ledare de verktygen de behöver för att skapa en blomstrande arbetsplatskultur.

Netigate EX Engage fångar upp medarbetarnas känslor, underlättar kontinuerlig feedback och erbjuder datadrivna insikter, vilket ger företag möjlighet att driva engagemangsinitiativ med precision och framförhållning. Med avancerad analys och AI-drivna rekommendationer fungerar Netigate EX Engage som en katalysator för att stärka medarbetarna, minska personalomsättningen och skapa motiverade och högpresterande team – där människan är i fokus.

“Med nästan två decennier av in-house expertis på Netigate har vår vision alltid varit att ge ledare möjligheten att främja toppklassigt engagemang, effektivitet och teamprestationer. Vår nya produkt för medarbetarengagemang är ett konkret uttryck för denna vision.”, säger Henrik Ceder, Chief Product Officer på Netigate.

Netigate EX Engage bygger på en beprövad modell för medarbetarengagemang och är skräddarsydd för organisationer som prioriterar sina medarbetare. Produkten fungerar som en hörnsten för att främja engagemang och leder till nöjdare medarbetare och, i förlängningen, nöjdare kunder.

Tidigare denna månad presenterade Netigate en ny varumärkesidentitet som inte bara omfattar visuella förändringar utan även innebär lanseringen av Netigate EX Engage, samt en uppdaterad version av företagets befintliga undersökningsplattform, Netigate Feedback.

Lanseringen av Netigate EX Engage är ännu en viktig milstolpe i företagets strävan att fördjupa sin förståelse för människor. Genom att anamma dessa innovativa produkter kan organisationer låsa upp medarbetarnas fulla potential, vilket resulterar i ökad produktivitet, nöjdare team och långsiktig tillväxt.

Mikkel Drucker, VD för Netigate, säger:

“Lanseringen av EX Engage betonar inte bara vårt åtagande att förstå människor, utan stärker också vårt uppdrag att hjälpa organisationer att skapa berikade upplevelser för sina anställda. Vi vet att medarbetarengagemang spelar en avgörande roll för organisationers framgång och produktivitet. Vårt utökade produkterbjudande är ett bevis på vårt engagemang och vår fasta övertygelse.“

Lanseringen av Netigate EX Engage markerar starten för den nya plattformen, Netigate EX. Netigate står fast vid sitt åtagande att förfina plattformen genom kontinuerliga iterationer.

Netigate förblir hängivet sitt uppdrag att ge varje röst ett värde och att inspirera företag och organisationer att agera baserat på insikter om människors behov, känslor och drivkrafter. Den övergripande produktvisionen fokuserar på att tillhandahålla en plattform som underlättar en 360-graders förståelse av både kunder och medarbetare.

Presskontakt:

Nathalie Taub
Head of Field Marketing
Mobile: +46(0)76-308 47 94
E-mail: nathalie.taub@netigate.se

Netigate är ett internationellt SaaS-bolag som erbjuder en heltäckande lösning för upplevelsehantering till organisationer som vill ha en djupgående förståelse för sina medarbetare och kunder. Netigate strävar efter att ge medarbetare och kunder möjlighet att se det mänskliga perspektivet bakom siffrorna, för att på så sätt driva tillväxt och minska kundbortfall. Företaget kombinerar kraftfull AI- och maskininlärningsteknik med ett stort team av interna insiktskonsulter för att hjälpa kunderna att få fram värdefulla insikter från sina data och göra en märkbar skillnad.

Organisationen grundades 2005 och har över 1500+ abonnemangskunder globalt. Netigate har över 150 anställda med huvudkontor i Stockholm och regionala kontor i Berlin, Frankfurt, Warszawa och Oslo. Sedan 2022 har private equity-bolaget GRO Capital varit majoritetsägare i bolaget.

Taggar:

Citat

Med nästan två decennier av in-house expertis på Netigate har vår vision alltid varit att ge ledare möjligheten att främja toppklassigt engagemang, effektivitet och teamprestationer. Vår nya produkt för medarbetarengagemang är ett konkret uttryck för denna vision.
Henrik Ceder, Chief Product Officer på Netigate.