• Netigate AB/

Netigate mottar strategisk investering från GRO Capital – ska accelerera bolagets fortsatta tillväxt och expansion.

Report this content

GRO Capital blir nya majoritetsägare och strategisk investerare i Netigates plattform för upplevelsehantering (experience management). Med denna investering kommer Netigate accelerera företagets produktvision och internationella tillväxt.

Netigate erbjuder en molnbaserad plattform för experience management som gör det möjligt för kunder att samla in, analysera och fatta strategiska beslut baserat på insikter från deras två mest värdefulla tillgångar – deras kunder och medarbetare. Netigate är ett snabbt växande SaaS-bolag som dagligen hjälper tusentals kunder världen över från sina kontor i Tyskland, Sverige, Norge och Polen.

GRO Capital tillträder i en period av snabb tillväxt och kommer tillsammans med bolagets ledningsgrupp att ytterligare accelerera Netigates produktvision, förbättra försäljnings- och marknadsföringsinsatser, expandera internationellt samt fortsätta att etablera en stark position i Europa.

Mikkel Drucker, VD på Netigate, säger: ”Netigate är just nu på en spännande resa mot att bli Europas ledande plattform inom experience management för medelstora företag. Med ökad konkurrens om både talanger och kunder är det avgörande för ett företags konkurrenskraft och överlevnad att samla in och agera på feedback längst hela kund- och medarbetarresan. Med GRO Capital har vi nu ett starkt stöd och investeringar som främjar vårt mål om att bli marknadsledande på mellanmarknaden.”

Netigate strävar efter att ge varje röst en mening genom att inspirera företag och organisationer att samla in och agera på insikter. Produktvisionen är att tillhandahålla en plattform med ofiltrerad och rik feedback-data som ger en autentisk förståelse för kunder och medarbetare.

Lars Lunde, Partner på GRO Capital, kommenterar: ”Vi är övertygade om att kategorin experience management kommer att bli ännu mer betydelsefull i framtiden för att företag kontinuerligt ska kunna förbättra kundupplevelsen och behålla sina talanger. Netigate har skapat en skalbar plattform för experience management som idag är mer redo än någonsin för tillväxt genom omfattande produktinnovation och fokuserade go-to-market insatser. Vi är väldigt glada över att kunna stötta Netigates långsiktiga tillväxt och utnyttja GRO Capitals operationella och softwareexpertis för att ta vara på den snabbt växande marknadsmöjligheten.”

Tillsammans med GRO Capital kan Netigate frigöra den fulla potentialen i sin plattform snabbare. Kunderna kan förvänt sig nya högteknologiska- och analytiska funktioner i en snabbare takt. Den nya funktionaliteten kommer att förenkla analysprocessen ytterligare och hjälpa till att omvandla kundernas insikter till beslut som tillför ett verkligt värde i verksamheten.

Tom Nyman, Styrelseordförande i Netigate, tillägger: ”Jag är mycket glad att GRO Capital, som är en av de ledande investerarna inom SaaS i norra Europa, blivit en stor investerare i Netigate. Med deras stöd kan vi accelerera vår vision om att bli en holistisk plattform för experience management i knutpunkten mellan avancerad teknologi och mänsklig expertis och därmed ge användarna en samlad bild av deras företags prestation. Jag tror verkligen att kombinationen av Netigates team, GRO Capital och de återstående investerarna kommer att göra Netigate till ett extraordinärt företag."

Om Gro Capital:

GRO Capital är en ledande nordeuropeisk Private Equity fond med exklusivt fokus på mogna B2B software- och tech-bolag med starka tillväxtutsikter. GRO Capital fungerar som aktiva ägare och utvecklar portföljbolag i syfte att skapa långsiktigt värde. Partnerna bakom GRO Capital har investerat i mer än 25 tech- och software-relaterade företag. GRO Capital har cirka 1 miljard euro i AUM (assets under management).

Kontakt Netigate:

Mikkel Drucker, CEO
mikkel.drucker@netigate.net

Kontakt GRO Capital:

Lars Lunde, Partner
ll@grocapital.dk

Presskontakt:

Nathalie Taub

Head of Field Marketing

Mobile: +46(0)76-308 47 94

E-mail: nathalie.taub@netigate.se

Om Netigate

Netigates vision är att frigöra den fulla potentialen i människor och organisationer genom feedback. Genom att erbjuda en komplett lösning för både kund- och medarbetarfeedback är Netigate det självklara valet för marknadsledande organisationer. Vi erbjuder ett kraftfullt och flexibelt verktyg för att samla in feedback från personerna som betyder mest – medarbetarna och kunderna. Vår princip är enkel: Vi älskar att växa tillsammans.

Vi har kontor i Stockholm, Oslo, Frankfurt, Berlin och Warszawa. Netigate hjälper idag en mångsidig och global kundbas som inkluderar +1500 kunder.