Kommuniké från extra bolagsstämma i NetJobs Group AB och information om teckning av aktier

Idag fredag den 16 oktober 2020 hölls extra bolagsstämma i NetJobs Group AB (”NetJobs” eller ”Bolaget”). Nedan följer en sammanfattning av det beslut som fattades i enlighet med i kallelsen framlagt förslag. Av stämman emitterade aktier har idag även tecknats och tilldelats.

Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om kvittningsemission på de huvudsakliga villkor som följer nedan.

Kvittningsemission omfattar 6 451 612 aktier som idag även har tecknats av och tilldelats Trottholmen AB (”Kvittningsemissionen”).

Teckningskursen i Kvittningsemissionen uppgår till 0,31 kr per aktie och betalning har erlagts genom kvittning av fordran mot Bolaget. Genom Kvittningsemissionen tillförs Bolaget två miljoner kronor. Henrik Kvick, som äger samtliga aktier i Trottholmen AB och som är styrelseordförande för NetJobs, har inte deltagit i styrelsens handläggning av Kvittningsemissionen.

Skälet till avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt är att Bolaget behöver stärka Bolagets eget kapital på ett tids- och kostnadseffektivt sätt genom att kvitta del av den fordran som Trottholmen AB har gentemot Bolaget. Teckningskursen motsvarar ett av styrelsen bedömt marknadsvärde för Bolagets aktie som fastställts i samband med förhandlingar mellan parterna.

Kvittningsemissionen medför en utspädningseffekt om ca 19,91 procent av antalet aktier och röster i Bolaget. Genom Kvittningsemissionen ökar antalet utestående aktier i Bolaget med 6 451 612 aktier, från 25 950 000 aktier till 32 401 612 aktier. Bolagets aktiekapital ökar med 161 290,30 kronor från 648 750,00 kronor till 810 040,30 kronor.

För mer information, kontakta:

Niklas Eriksson, VD, NetJobs Group AB (publ) niklas.eriksson@netjobs.com eller telefon: +46-8-67 87 420
Stockholm den 16 oktober 2020

Denna information är sådan information som NetJobs Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, for offentliggörande den 16 oktober 2020 klockan 12:00.

NetJobs är ett svenskt HR-techbolag som hjälper arbetsgivare med digitala Talent Sourcing- och Employer Brandinglösningar. Genom vår tekniska plattform och nischade digitala karriärvarumärken matchar vi kvalificerade kandidater med attraktiva arbetsgivare. Vi drivs framåt av vår Vision att bli den självklara partnern i Sverige inom Employer Branding och Talent Sourcing digitalt. NetJobs Group AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.comKontaktuppgifter till Avanza Bank, Bolagets Certified Adviser: Mail: corp@avanza.se Tel: 08-409 421 20