NetJobs GroupAB (publ) stärker egetkapitalgenomovillkorat aktieägartillskottfrån Trottholmen AB

2020-06-30, 13:00

NetJobs Group ABs majoritetsägare Trottholmen AB har idag beslutat att lämna NetJobs ett ovillkorat aktieägartillskott om 817 480 SEK genom att omvandla tidigare utfärdade lån samt upplupna räntor. Aktieägartillskottet syftar till att främst stärka NetJobs egna kapital och finansiella ställning.

- NetJobs egna kapital och finansiella ställning stärks genom det här generösa ovillkorade aktieägartillskottet. Det ger oss arbetsro och även bättre förutsättningar att genomföra tillväxtplaner samt utvärdera potentiella affärsmöjligheter, säger Niklas Eriksson, verkställande direktör i NetJobs Group AB

Stockholm den 30 juni 2020

För mer information vänligen kontakta: Niklas Eriksson, VD NetJobs Group AB, niklas.eriksson@netjobs.com, 08 67 87 420.

Information i denna rapport är sådan information som NetJobs Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 juni 2020 kl. 13:00.

Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Kontaktuppgifter till Avanza Bank:
Mail: corp@avanza.se
Tel: 08-409 421 20

NetJobs Group AB är med 41 jobbsajter i flera länder en av de ledande aktörerna i norra Europa inom nischade jobbsajter. Sedan starten 2004 har NetJobs hjälpt människor och organisationer att växa och nå sin fulla potential genom snabb, träffsäker och kostnadseffektiv hjälp i rekryteringsprocessen. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.com.