Analysguiden: Positiv utveckling motiverar högre riktkurs

Aktiva ägare accelererar utvecklingen.

Kvartalet innebar ett antal värdedrivande händelser för bolaget. I april inkom en order från Lundbergs Fastigheter AB med ett ordervärde på ca 1 miljon kronor. Ordern består av ett fiber-baserat system som kommer ge stabil mobiltäckning i lägenheterna och i allmänna utrymmena i det nya området Elitseglaren i Linköping. Storägaren Vincero AB meddelade också under kvartalet att de, tillsammans med Stronghold Invest AB, bildat ett nytt ägarbolag vid namn Buildroid AB som där Netmore Group kommer bli ett centralt innehav. Buildroid AB kommer verka för att accelerera digitaliseringen inom fastighetssektorn med ett fokus på effektiv, säker och hållbar förvaltning. I samband med detta förstärks även bolagets styrelse med Jacob Philipson, en företagsledare med bred kompetens som arbetar med affärsutveckling på Stronghold Invest AB. Det nya ägarbolaget och det starka intresset för Netmore ger en tydlig fingervisning att bolaget ligger i framkant inom IoT industrin.

Bifogat finns hela analysen eller läs hela analysen här.

För mer information,

Ove Anebygd, CEO, Netmore Group AB, ove.anebygd@netmoregroup.com