Arti Ots utvecklar strategin för den fortsatta europeiska expansionen för Netmore Group AB (publ)

Netmore är mycket nöjd med att ha Arti Ots som strategichef för koncernen och ansvarig för att utveckla den europeiska marknaden. Med sin varierande bakgrund, flera år inom telekom och ett stort nätverk av företag och människor, är Netmore mycket trygga med att ge honom detta ansvar.

Arti är välkänd inom telekom / IT-verksamheten och även inom Netmore Group. Han har arbetat som VD för mobiloperatören Kcell (Telia Company), ett av de största börsnoterade bolagen i London från Kazakstan. Han verkade också som CMO på Telia Estland i tio år, där han senare blev VD.

”Vi är mycket nöjda med att ha senioritet såväl som den strategiska drivkraften som Arti besitter. Hans långa och starka ledarerfarenhet samt djupa kunskaper om teknik är högt värderade när vi lägger till lokala starka "tekniska och reglerande" partners för att hjälpa oss att etablera Netmore Group på lokala marknader. Sedan efter sommaren 2019 har vi kunnat skapa möjligheter för marknader som nu är redo att växa med hög hastighet.” Erik Hallberg, VD, Netmore Group

”Det gläder mig att vara en del av Netmore Groups tillväxt på europeiska marknader. Netmores unika samling av kompetens inom IT och telekommunikation i kombination med starka lokala partners skapar en vinnande kombination.” Arti Ots, Head of Strategy, Netmore Group AB

Erik Hallberg
erik.hallberg@netmoregroup.com