Netmore flyttar fram sitt IoT-event, Smart Society, på grund av Coronaviruset

Netmore har beslutat att skjuta fram Smart Society till hösten. Detta på grund av Covid-19 och Folkhälsomyndighetens upptrappade riskbedömning för smittspridning.

Netmore har under de senaste veckorna mottagit stort intresse för sin konferens, Smart Society. Många deltagare har anmält sig för att förkovra sig i spännande talare och utställare. Som tillsammans visar hur Internet of Things och alla smarta lösningar skapar samhället som bidrar till de uppsatta hållbarhetsmålen, i verkligheten.

Situationen internationellt och i Sverige med Covid-19 utgör en annan verklighet nu. För att inte ta några onödiga risker för deltagare, talare och utställare så har Netmore, efter olika myndigheters rekommendationer, tagit beslutet att flytta konferensen till hösten. Netmore kommer återkomma inom kort med nytt datum och kommer ta tillfället i akt att göra eventet än mer spännande och innehållsrikt.

”Vi är nöjda med innehållet och tacksamma för alla partners som planerat ställa ut sina produkter och tjänster. Talarlistan är en blandning av presentationer av use cases, inspiratörer, olika teknologier med mera, allt med samma huvudmål – Internet of Things. Men med de ändrade omständigheterna i och med Coronaviruset, har vi nu möjligheten att, med mer tid, skruva upp eventet ytterligare. Det kommer bland annat adderas fler spännande use cases, som kommer vara redo för att presenteras senare i höst. Eventet är menat att vara en förlängning av det Ekosystem som Netmore verkar för, vi förflyttar vår digitala plattform med hundratals applikationer och gör den analog, i form av ett event. Vi kommer löpande uppdatera alla och kommer inom kort presentera ett nytt datum!” – Johanna Björnson, CMO Netmore Group AB

”De aktuella rekommendationerna gäller för folksamlingar över 500 personer men för oss på Netmore är det inte antalet som är avgörande utan säkerhet och om vi kan undvika ytterligare smittspridning så är det vårt ansvar att dra vårt strå till stacken. Vi ser att flertalet företag i Sverige inför reseförbud och även undvikande av fysiska möten, det hindrar genomförandet av Smart Society då detta bygger på ett fysiskt event.” – Erik Hallberg, CEO Netmore Group AB

För mer information,

Johanna Björnson, johanna.bjornson@netmoregroup.com