Netmore Group AB (publ) fokuserar ännu mer på Smarta Städer och hela Samhället

Under 2018 och 2019 har Netmore snabbt etablerat sig som ledande leverantör i Sverige av LoRaWAN-baserade IoT-nät, till svenska kommuner och privata bolag. Över 50 kommuner har redan etablerat nät för att möta samhällets, invånarnas och lokala industriers krav på insamling av data för mätning och styrning av bland annat energi, sophantering, inomhus-/ utomhusklimat, vatten etc. För att möta kraven från marknaden och fortsätta utrullningen av IoT-nät, etablerar nu Netmore en mer fokuserad enhet tillägnad området Connected Cities.

”Vi ser fortsatt intresse från många kommuner att ansluta sig och vi kommer fortsätta vårt fokus att använda LoRaWAN tillsammans med kompletterande accesstekniker för att möta kraven på ett smartare och mer miljöeffektivt samhälle. Fredrik Skoglund har under ca 3 år byggt upp denna framgång och tar nu ledning för att fortsätta accelerationen. Vi har just nu många större projekt med kommuner och andra kunder som kommer utvecklas under 2020.” -Erik Hallberg, VD Netmore Group AB.

”Intresset för LoRaWAN är fortsatt stort och vi ser inga tendenser på att det skulle minska, snarare det motsatta. Fler och fler kommuner väljer nu att bygga egna IoT-nät för skapandet av det smarta samhället. Netmore kommer vara en given partner för denna utveckling och jag ser fram emot att fortsatt ansvara för området, Connected Cities. Vårt ekosystem av leverantörer förenklar denna utbyggnad och är en av anledningarna till att vi är ledande på marknaden.”

-Fredrik Skoglund, Head of Connected Cities, Netmore Group AB.

Netmores affärsområde Connected City & Industry kommer därmed bli två egna separata affärsområden, för att ge kunden en än mer fokuserad och effektiv väg framåt. Som tidigare annonserat kommer Henrik Sund ansvara för Connected Industry och Fredrik Skoglund fortsätter inom Connected City med fokus på LoRaWAN och kompletterande teknologier för städer.

För mer information,

Erik Hallberg, erik.hallberg@netmoregroup.com