Netmore Group AB (publ) förstärks med Henrik Sund för affärsområdet Connected Industry

Netmore har under många år, baserat på kunskap om radioteknik, fått förtroende att bygga och etablera flera olika privata mobilradionät för avancerade behov från kunder. Intresset ökar för detta område och inför den kommande 5G licensens process finns det starka önskemål att regulatorer avsätter utrymme för detta i Sverige. Såsom nu skett i andra länder som England, Tyskland med flera. För fortsatt utveckling av detta område tillträder nu Henrik Sund som ansvarig för affärsområdet Connected Industry.

Lösningarna för Connected Industri, som ska skapa säkra digitala flöden, kommer kräva stabil uppkoppling i industrifastigheten och i de olika styrsystem som används i alla kritiska processer. Netmores lösningar för att ansluta och integrera är en del av vad som kommer accelerera erbjudandet för industriella smarta lösningar till detta segment. För att ta till tillvara på de möjligheter som bland annat samarbetsavtalet med Elisa Corporation kan skapa, och att säkra att vi etablerar oss inom Industri knyts Henrik Sund till Netmore Group för att förstärka ledningen samt accelerera etableringen.

”Vi är väldigt glada att kunna knyta Henrik Sund till Netmore Group. Henrik har en lång och gedigen bakgrund att driva och utveckla bolag och verksamheter. Hans erfarenhet från CapGemini och som ansvarig för att etablera Nokia Networks Managed Services samt med flera ytterligare VD uppdrag, senast som VD för NetInsight med ansvar för en turnaround och fokusering kommer vara en tillgång till gruppen.” -Erik Hallberg, VD Netmore Group AB

”Jag har haft förmånen att följa Netmore Group under en tid och ser en stor potential i Netmores IoT-koncept för fastigheter och smarta samhällen. Att skapa en enhet för industri som kommer använda de delar och avtal som redan finns på plats samt att få möjligheten att värdera flera nya strategiska vägval är verkligen en förmån.” -Henrik Sund

Henrik Sund börjar sitt uppdrag den 2 mars 2020. Henrik kommer även vara en del av bolagets ledning.

För mer information,

Erik Hallberg VD Netmore Group AB, erik.hallberg@netmoregroup.com