Netmore och Sally R inleder samarbete – levererar förbättrad luftkvalitet och minskad energiförbrukning i fastighetsbestånd

Netmore och Sally R, som levererar smarta ventilationslösningar, har undertecknat ett partneravtal som innebär att företagens befintliga samarbete formaliseras och utökas. Parterna tar fokus på att hjälpa fastighetsbranschen att förbättra luftkvalitet och minska energiförbrukning med hjälp av IoT.

Netmore Proptech Node en central del av samarbetet

De lösningar som parterna levererar till fastighetsmarknaden bygger på fastighetsdigitalisering som möjliggörs av Netmores flaggskeppsprodukt Netmore Proptech Node. Fastigheternas befintliga ventilationssystem ansluts trådlöst, varpå Sally R får åtkomst och kan implementera sin autonoma driftoptimeringstjänst. Samarbetet resulterar i att fastighetsägare och deras kunder kan nyttja sin data på ett effektivt, säkert och skalbart sätt med hjälp av IoT.

Skalbar lösning som förbättrar luftkvalitet och minskar energiförbrukning i fastigheterna

Den smarta och autonoma lösningen från Sally R ger fastigheten en optimerad drift av ventilationen baserat på IoT-mätning av luftkvalitet, vilket resulterar i både förbättrad luftkvalitet och stora energibesparingar. Lösningen kräver ingen ytterligare hårdvara eller utbyte av befintligt system, och kunden och kunden får tillgång till rapportering i form av ett gränssnitt som möjliggör för både övervakning och analys av systemet.

”Sally R:s nyckelfärdiga smarta ventilationslösning passar perfekt i det ekosystem inom smarta fastigheter som vi möjliggör med hjälp av vår Proptech Node. Vi ser fram emot ett fördjupat samarbete.”,
säger Andreas Stenhager, CCO, Netmore

”Vi på Sally R är glada över att samarbetet med Netmore då vi bolagen delar övertygelsen om att uppkopplade byggnader och smarta tjänster som enkelt kan läggas är framtiden inom fastighetsbranschen. Via Netmores skalbara Proptech platform kan IoT samverka med vår optimeringstjänst för att ge ett bättre inomhusklimat till en lägre energiförbrukning”,
säger Fredrik Tunberg, Vd, Sally R

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Stenhager, CCO, Netmore Group

Tel: +46 700 80 88 25

E-post: andreas.stenhager@netmoregroup.com

---

Netmore Group är en ledande IoT-operatör. Vi kopplar upp fastigheter, erbjuder privata och öppna 5G-nätverk, och möjliggör för storskalig IoT genom LoRaWAN.

Tillsammans med fastighetsägare, tjänsteleverantörer inom IoT och andra samarbetspartners bygger vi säkra, pålitliga och öppna IoT-ekosystem som möjliggör för digitalisering inom branscher och industrier på alla geografiska marknader.

Netmore Group grundades 2010 i Sverige och är sedan 2017 listat på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB är företagets certified adviser.

Certifiedadviser@redeye.se