Affärsverken expanderar vidare med en PacketFront Solutions lösning

Affärsverken, ett elbolag i södra Sverige som driftar flera stadsnät, expanderar nu vidare.

Affärsverken har förvärvat Karlskrona Nät, ett ADSL-nät med 2500 anslutningar. Affärsverken har införlivat Karlskrona Nät i befintligt OSS/BSS-system vilket förenklar driften, inga ytterligare system behövs för att hantera ADSL kunderna. Alla kunderna i Karlskrona Nät går in i de befintliga systemen som hanterar multi-play tjänster i det fiberbaserade stadsnätet.

PacketFront Solutions levererar en aggregerad lösning som möjliggör att ADSL-nätet, som är kopparbaserat, blir migrerat för att använda fördelarna i kontroll- och provisioneringssystem BECS.

Nya nätlösningen ger i stort sett samma tjänsteutbud för ADSL-nätet som i fibernätet. För slutkunderna i Karlskrona Nät, innebär det ett betydlig större utbud av tjänster och för Affärsverken ett mer tillförlitligt nät.

’’Våra nya kunder är nöjda med tillgängliheten i nätet och det utökade tjänsteutbudet. Det är ett utmärkt sätt att höja servicenivån och förlänga livslängden i ett ADSL-nät,’’ säger VD Jan Svensson på Affärsverken.

Att konsolidera stadsnät, är en medveten strategi av Affärsverken, som ger många synergier såsom storkundsdrift.

PacketFront Solutions
Email: tuuli.waern@packetfront.se

Jan Svensson, VD
Affärsverken AB
E-Mail: jan.svensson@affarsverken.se

Om Affärsverken
Affärsverkens verksamhet är bred och varierad, men för alla som arbetar här finns en gemensam nämnare – god service. För oss innebär god service att din vardag, med el, värme, internet och tömda avfallskärl, ska fungera utan problem. Våra kunder, både privatpersoner och företag, finns framförallt i Karlskrona. Våra elhandelskunder finns däremot över hela Sverige, i stort sett i samtliga nätområden runt om i landet. www.affarsverken.se

Om PacketFront Solutions AB PacketFront Solutions utvecklar lösningar och tjänster för bredbandsnät där hushåll och företag ansluts via fiber eller koppar. För effektiv hantering av anslutna hushåll och företag, används provisioneringssystemet BECS så att stora mängder av tjänster och användare kan sammankopplas automatiskt. BECS kan även kopplas mot existerande affärssystem och kunddata för att uppnå en full integration mot befintliga affärsprocesser och system. Dessutom har vi utökat vår produktportfölj inom Managed Services. Alla tjänster ligger under paraply namnet Citynet365 och inkluderar bland annat drift och övervakning med egen Network Operations Center (NOC). PacketFront Solutions är en del av PacketFront Holding AB. Mer information finns under www.packetfront.se

Våra nya kunder är nöjda med tillgängliheten i nätet och det utökade tjänsteutbudet. Det är ett utmärkt sätt att höja servicenivån och förlänga livslängden i ett ADSL-nät.
Jan Svensson, VD på Affärsverken